Facelift Mercedesů EQV a e-Vito. Konečně dostanou něco, co tak chybělo

Mnichovský autosalon 2023
Facelift Mercedesů EQV a e-Vito. Konečně dostanou něco, co tak chybělo
Fotografie: Mercedes-Benz Vans
  • Mercedes odhalil inovovanou podobu celé řady tunových dodávek a minibusů
  • Modely V, EQV, Vito a eVito chtějí vládnout svým segmentům

Mercedes-Benz chystá na rok 2026 novou čistě elektrickou a modulární platformu VAN.EA, která poslouží středně velkým až velkým dodávkám a odvozeným osobním modelům. Do té doby budou muset současné modely vydržet se stávající technikou, což se týká i elektrických vanů EQV a eVito. Těch se od roku 2019 prodalo zhruba 40 000, přičemž úspěšnější je druhý jmenovaný. Automobilka chce samozřejmě prodej podpořit, takže rozšíří nabídku verzí a výbavy včetně nejnovějších prvků, které modelům dosud chyběly. V první řadě je samozřejmě řeč o infozábavním systému MBUX.

Vnější design zvolil expresivnější výrazové prostředky, které mají více evokovat luxus a výjimečnost

Díky němu se dramaticky rozšíří nabídka asistenčních a informačních služeb na palubě obou modelů, počínaje čistě elektrickými funkcemi, které si ještě rozebereme, a asistencí s parkováním přes streamování hudby a vylepšenou navigaci s rozšířenou realitou a inteligentními schopnostmi. Kromě toho přibyly telematické služby s automatickým hlídáním servisních intervalů a dálkovým ovládáním vybraných funkcí přes aplikaci (včetně odemykání/zamykání a kontroly oken). Nově je k dispozici také pokročilé hlasové ovládání, přičemž to Mercedesu bývá hodnoceno velmi pozitivně.

Narostl rovněž beztak dlouhý seznam jízdních a bezpečnostních asistentů, především o asistent pozornosti, hlídání příčného provozu a samočinné parkování. Většina těchto systémů, včetně těch pokročilých, patří do standardní výbavy. V seznamu příplatků se objevila nová generace adaptivních LED světlometů Multibeam, z nichž každý angažoval 84 LED, díky nimž dokáže s funkcí Highbeam Assist Plus obkreslovat protijedoucí auta vskutku precizně. Přibylo rovněž propojení tempomatu i adaptivního tempomatu s rychlostními limity. Panoramatická kamera umožnila lepší kontrolu parkování i manévrování s přívěsem. Novinkou jsou rovněž profily pro individuální nastavení palubních systémů až pro sedm uživatelů.

Čistě elektrické modely si polepšily o samočinnou autorizaci a vyúčtování Mercedes me Charge, která umožňuje u více než půl milionu evropských stanic, včetně sítě Ionity, nabíjet bez manuální autorizace. V modelu EQV se objeví okamžitě, v eVitu o něco později. Navigace nově nabídne inteligentní řízení dojezdu + cloudové služby a aplikace. Nyní tak lze nastavit předběžné klimatizování interiéru či odložené nabíjení a další funkce.

Vyšší ambice má i eVito, které se kromě svých dosavadních pracovních kompetencí chce stát přijatelnějším i pro civilní použití

Oba modernizované modely se oficiálně představí v září na mnichovském autosalonu 2023.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze