Facelift pro Mercedes-Benz EQS přinese zásadní novinky. Zde je přehled

15
Facelift pro Mercedes-Benz EQS přinese zásadní novinky. Zde je přehled
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Facelift přinese přechod na 800V architekturu
  • Novinkou je taktéž světelný podpis s hvězdami uvnitř LED světlometů
  • Vůz dostane přepracovanou platformu EVA2

Na internetu se objevilo video, v němž se prohání dva prototypy omlazeného Mercedesu-Benz EQS. Vlajková loď značky má přijít co nevidět s vylepšenou technikou, která dostane podstatné změny. Hovoří se hlavně o příchodu 800V architektury a platformě EVA2, což v této kombinaci přinese mnohem rychlejší nabíjení, nižší spotřebu a mnohem větší efektivitu ve srovnání se současnou generací. Jak přiložené video ukazuje, hlavním poznávacím znamením omlazené verze modelu EQS se stanou „hvězdy“ v hlavních LED světlometech. Dva kusy v každém světlometu poslouží nejen jako blikače, ale současně zastoupí funkci denního svícení. Kromě toho hvězdicová optika může být o něco později použita také k signalizaci okolí, že vůz zrovna jede v autonomním režimu stupně 3. Tento systém má Mercedes-Benz již vyvinut a je to právě model EQS, který jej má dostat jako první.

K dalším změnám se řadí nový pohon s označením eATS2.0. Pod touto zkratkou se nachází elektromotory vyvinuté samotným Mercedesem, dvourychlostní převodovka a měniče s velmi účinnými polovodiči z karbidu křemíku. S příchodem 800V architektury by se vylepšený Mercedes-Benz EQS měl nabíjet rychlostí lehce přes 3 kWh/min. Jako vývojový cíl si odborníci značky mohli stanovit hodnotu faceliftovaného Porsche Taycan, které dosahuje hranice 3,8 kW/min. Co se týče baterie, i ta by měla doznat změn. Očekává se větší kapacita a především naprosto jiné složení. Příchod omlazeného modelu EQS je naplánován na první polovinu příštího roku, což bude čtyři roky od premiéry první generace.

Technické parametry Mercedes-Benz EQS 450+

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 216 × 1 926 × 1 512 mm, 2 480 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon245 kW, 333 koní, točivý moment: 568 Nm
Baterie112 kWh (107,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 733 km
Cena od3 213 760 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Za mě super zprává na kterou čekám už půl roku, držím palce Mercedesu, aby se jim to rozjelo. A přesně 800V potřebují, to pofrčí s jejich baterkama, co tam budou dávat. :))) Pofrčí nabíjení, prodeje snad taky budou už lepší.
den
den
Co to je za nesmysl kWh/min? kW nestaci?
Dini Dini
Dini Dini
A to je jen začátek. Zanedlouho to bude opravdu auto velikosti EQE, které ujede pohodlně 650km v zimě a 400 v zimě po dálnici 135kmh...nabíjení bude přes noc na AC, ale co na tom?

Akorát ta cena...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze