Na internetu se objevilo video, v němž se prohání dva prototypy omlazeného Mercedesu-Benz EQS. Vlajková loď značky má přijít co nevidět s vylepšenou technikou, která dostane podstatné změny. Hovoří se hlavně o příchodu 800V architektury a platformě EVA2, což v této kombinaci přinese mnohem rychlejší nabíjení, nižší spotřebu a mnohem větší efektivitu ve srovnání se současnou generací. Jak přiložené video ukazuje, hlavním poznávacím znamením omlazené verze modelu EQS se stanou „hvězdy“ v hlavních LED světlometech. Dva kusy v každém světlometu poslouží nejen jako blikače, ale současně zastoupí funkci denního svícení. Kromě toho hvězdicová optika může být o něco později použita také k signalizaci okolí, že vůz zrovna jede v autonomním režimu stupně 3. Tento systém má Mercedes-Benz již vyvinut a je to právě model EQS, který jej má dostat jako první.
K dalším změnám se řadí nový pohon s označením eATS2.0. Pod touto zkratkou se nachází elektromotory vyvinuté samotným Mercedesem, dvourychlostní převodovka a měniče s velmi účinnými polovodiči z karbidu křemíku. S příchodem 800V architektury by se vylepšený Mercedes-Benz EQS měl nabíjet rychlostí lehce přes 3 kWh/min. Jako vývojový cíl si odborníci značky mohli stanovit hodnotu faceliftovaného Porsche Taycan, které dosahuje hranice 3,8 kW/min. Co se týče baterie, i ta by měla doznat změn. Očekává se větší kapacita a především naprosto jiné složení. Příchod omlazeného modelu EQS je naplánován na první polovinu příštího roku, což bude čtyři roky od premiéry první generace.
Technické parametry Mercedes-Benz EQS 450+
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 5 216 × 1 926 × 1 512 mm, 2 480 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 245 kW, 333 koní, točivý moment: 568 Nm |
Baterie | 112 kWh (107,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 200 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 733 km |
Cena od | 3 213 760 Kč |
Akorát ta cena...