Mercedes hlásí úspěch. EQS ujel 1 205 km bez nabíjení díky pevné baterii

4
Mercedes hlásí úspěch. EQS ujel 1 205 km bez nabíjení díky pevné baterii
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Mercedes-Benz EQS zvládl trasu Stuttgart–Malmö na jedno nabití, zůstal mu ještě dojezd 137 km
  • Testovací lithium-metalová pevná baterie vychází z technologií F1 a spolupráce s Factorial Energy

Mercedes-Benz se pochlubil tím, že s testovacím EQS zvládl trasu Stuttgart–Malmö na jedno nabití – celkem 1 205 km – a přitom mu zůstal dojezd ještě 137 km. Vůz využil pevné lithium-metalové baterie.

Pevná baterie je skutečným průlomem pro elektromobilitu. Úspěšnou jízdu EQS využíváme k tomu, abychom ukázali, že tato technologie funguje nejen v laboratoři, ale i na silnici. Naším cílem je zavést podobné inovace do sériové výroby do konce tohoto desetiletí a nabídnout našim zákazníkům novou úroveň dojezdu a komfortu,“ uvedl Markus Schäfer, člen představenstva Mercedes‑Benz Group AG.

V rámci komplexního validačního programu solid-state baterií tak vůz absolvoval trasu vedoucí přes Německo, Dánsko až do Švédska bez jediného zastavení kvůli nabíjení. Trasa vedla po dálnicích A7 a E20 a byla optimalizována pomocí systému Electric Intelligence, který zohlednil topografii, dopravní situaci, teplotu a energetické nároky na topení či klimatizaci.

Konkrétně tato solid-state baterie přitom byla vyvinuta ve spolupráci s Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP), technologickým centrem Formule 1 skupiny Mercedes‑Benz v Brixworthu a americkým výrobcem Factorial Energy. Používá lithium-metalové buňky založené na technologii FEST (Factorial Electrolyte System Technology) a pro zajištění stability během objemových změn buněk při nabíjení a vybíjení jsou baterie vybaveny pneumatickými aktivátory, které udržují optimální tlak. A právě díky této konstrukci se podařilo zvýšit využitelnou kapacitu baterie o 25 %, přičemž její hmotnost a rozměry zůstaly srovnatelné s běžnou baterií využívanou ve standardním modelu EQS.

Mercedes-Benz EQS – test

Mercedes nakonec dodává, že podle jeho plánů se technologie může objevit v sériově vyráběných Mercedesech do konce desetiletí.

Diskuze ke článku
Jiri Jelinek
Jiri Jelinek
Elektromobily s bateriemi sestavenými z článků s pevným elektrolytem byly slibovány již na rok 2020, nyní to vypadá spíš na 2030. Zvýšení energetické hustoty je jistě fajn, ovšem zmíněných 25% lze interpretovat také tak, že pokud by baterie s současnou technologií zabírala objem o rozměrech 100x100x25cm, dojde u novinky ke snížení výšky z 25cm na 20cm. Jako fajn, ale nic epochálního v tom nevidím.
Tomáš Glaser
Tomáš Glaser
Opravdu existuje někdo, kdo chce jet 1200 km bez zastávky s autem těžkým jako kostel? Fakt je to úspěch? Nebylo by lepší o polovinu lehčí auto a stavět každých 200-300km na kávičku a někteří na cigárko, děcka prohnat na houpačkách, koupit jim zmrzku, nebo tak něco a při tom dobít dalších 200-300km? Přijde mi ujeté měřit auta dojezdem a telefony megapixely. Je to podobné jako měřit manželku počtem úhozů na klávesnici, nebo manžela počtem ulovených ryb za hodinu. Mimochodem s Teslou je rekord přes 2000 km, ale už je to nějaký ten pátek zpátky, takže to není aktuální, dneska je "in" chválit v Evropě němce, kteří to až tak nedělají nejlíp, ale za to je to dražší - nic ve zlém.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze