Mercedes-Benz se pochlubil tím, že s testovacím EQS zvládl trasu Stuttgart–Malmö na jedno nabití – celkem 1 205 km – a přitom mu zůstal dojezd ještě 137 km. Vůz využil pevné lithium-metalové baterie.






„Pevná baterie je skutečným průlomem pro elektromobilitu. Úspěšnou jízdu EQS využíváme k tomu, abychom ukázali, že tato technologie funguje nejen v laboratoři, ale i na silnici. Naším cílem je zavést podobné inovace do sériové výroby do konce tohoto desetiletí a nabídnout našim zákazníkům novou úroveň dojezdu a komfortu,“ uvedl Markus Schäfer, člen představenstva Mercedes‑Benz Group AG.
V rámci komplexního validačního programu solid-state baterií tak vůz absolvoval trasu vedoucí přes Německo, Dánsko až do Švédska bez jediného zastavení kvůli nabíjení. Trasa vedla po dálnicích A7 a E20 a byla optimalizována pomocí systému Electric Intelligence, který zohlednil topografii, dopravní situaci, teplotu a energetické nároky na topení či klimatizaci.





Konkrétně tato solid-state baterie přitom byla vyvinuta ve spolupráci s Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP), technologickým centrem Formule 1 skupiny Mercedes‑Benz v Brixworthu a americkým výrobcem Factorial Energy. Používá lithium-metalové buňky založené na technologii FEST (Factorial Electrolyte System Technology) a pro zajištění stability během objemových změn buněk při nabíjení a vybíjení jsou baterie vybaveny pneumatickými aktivátory, které udržují optimální tlak. A právě díky této konstrukci se podařilo zvýšit využitelnou kapacitu baterie o 25 %, přičemž její hmotnost a rozměry zůstaly srovnatelné s běžnou baterií využívanou ve standardním modelu EQS.
Mercedes-Benz EQS – test
Mercedes nakonec dodává, že podle jeho plánů se technologie může objevit v sériově vyráběných Mercedesech do konce desetiletí.
