Mercedes-Benz testuje nový typ baterie. Model EQS s ní ujede přes tisíc kilometrů

9
Mercedes-Benz testuje nový typ baterie. Model EQS s ní ujede přes tisíc kilometrů
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Baterie byla vyvinuta ve spolupráci s britskou společností High Performance Powertrains (HPP)
  • Polovodičový typ umožní ujet přes tisíc kilometrů na jedno nabití
  • Kapacita bateriového setu u modelu EQS dosahuje přibližně 148 kWh

Odpůrci elektromobilů zřejmě brzy přijdou o jeden z hlavních argumentů, proč si nepořizovat takový typ vozidla. Může za to značka Mercedes-Benz, jenž aktuálně pracuje na revoluční baterii s pevným elektrolytem. Její polovodičový typ má umožnit ujetí obrovské porce kilometrů, a to díky dostatečně velké energetické hustotě. Baterie byla vyvinuta ve spolupráci s britskou dceřinou společností High Performance Powertrains (HPP), která se specializuje na vývoj technologií u Formule 1 a také pomáhala s vývojem ultra moderního Mercedesu-Benz EQXX. Německý výrobce pro testování převratné baterie zvolil luxusní sedan EQS. V tomto případě se očekává významné prodloužení dojezdu a s lehkou nohou na pedálu akcelerátoru by mělo být zcela reálné ujet přes 1 000 km v rámci jednoho nabíjecího cyklu.

Mercedes-Benz sice neuvedl žádné informace o kapacitě testované baterie, ale sériový model EQS má set o velikosti 118 kWh. Podle zjištěných informací by kapacita baterie měla být o cca 25 procent vyšší, což by tak znamenalo nárůst na 148 kWh. Podle Mercedesu má polovodičová baterie „inovativní, plovoucí nosič článků“, na který má výrobce udělen patent. Při nabíjení (na nabíjecí stanici nebo při rekuperaci) se materiály článků roztahují a při vybíjení (tj. při jízdě) se naopak smršťují. Další zajímavostí je, že baterie je chlazena pouze pasivně. To znamená, že není chlazena chladicí kapalinou, nýbrž je vyžadováno chlazení vzduchem. To šetří potřebnou hmotnost a pomáhá k vyššímu dojezdu. Každopádně, Mercedes-Benz není s vývojem nového typu baterie stále u konce a zatím se neví, kdy novou techniku nasadí do běžné nabídky.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Já jsem četl, že to roztahování a sršťování je nevyřešený problém, zajímavý.

No každopádně se snad nezdá, že jsme pozadu o tolik a taky že to nejde dohnat. Jediné co budeme muset pochopit je to, že když něco vyvine USA, není to pro nás již plus jako když to vyvinou Japonci, ale je to pro nás tvrdá konkurence jako je Čína
Josef L
Josef L
Odpůrci si vždy argument najdou, když to nebude dojezd, tak všichni najednou začnou bydlet na sídlišti :)
pangrac1
pangrac1
Naposledy upraveno: 27. 2. 06:50
Odpůrci elektromobilů hned tak nepřijdou o jeden z hlavních argumentů, proč si nepořizovat EV. Přijdou o něj teprv tehdy, až se takový baterky dostanou z laboratoří do masový výroby, což se rozhodně neděje ani s touto experimentální nafukovací a smršťovací baterkou. 🤷‍♂️ Takže zatím jen vlhký sny a píar masírka vod Mercedesu, stejně jako jí byl i vychvalovaný koncept EQXX. Jenže takový masírky jsou lidem k prdu, protože si je nemůžou koupit. 🤷‍♂️🙈👎

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze