Už na autosalonu v Mnichově Mercedes ukázal „géčko“ s elektrickým pohonem, tehdy jako studii Mercedes-Benz EQG. Na sériovou verzi, která nakonec dorazila pod názvem Mercedes-Benz G 580 EQ, jsme si ale museli počkat ještě skoro tři roky. Čekání se ale vyplatilo a výsledek opravdu stojí za to, jak jsme si mohli vyzkoušet při prvních jízdních dojmech loni v létě. Nyní, krátce poté, co Mercedes třídy G obdržel titul Auto roku 2025 v ČR, se nám elektrické „géčko“ dostalo i na klasický redakční test.
Test reálné spotřeby elektromobilu Mercedes-Benz G 580 EQ – Zaostřeno na spotřebu
Terénní schopnosti jsme měli vyzkoušené již z prvních jízdních dojmů na polygonu a víme, že jsou neskutečné. Zároveň jsme ale tušili, že spotřeba se bude pohybovat v úplně jiných číslech než u běžných elektromobilů, takže jsme ji prověřili jako první. Reálnou spotřebu přes 40 kWh/100 km jsme opravdu u žádného jiného elektromobilu neměli, ale ani majitelé spalovacího „géčka“ nejezdí za 7 litrů benzínu. Zkrátka to k takovému autu patří.
I když už jsme funkce jako G-turn měli vyzkoušené z polygonu, tak to neomrzí. Mě osobně to tedy opravdu baví, takže jen najít vhodné místo s nezpevněným povrchem a můžu zkoušet otočky o 180 stupňů. Mercedes-Benz G 580 EQ sice umí i více, ale těch 180 stupňů dává v praxi největší smysl. Prostě přijedete na konec cesty a jednoduše se otočíte i s takto velkým autem.
Můžete se těšit i na test spotřeby v textové podobě včetně tabulky, test nabíjení a samozřejmě obecný test. Pokud vás na tomto autě zajímá něco konkrétního, ptejte se v komentářích pod tímto článkem.