Genealogie tohoto auta stojí za zmínku. Na detroitském autosalonu 2018, kde se odehrála světová premiéra aktuální třídy G, nechyběl Arnold Schwarzenegger, její velký fanoušek a spolurodák (třída G se vyrábí v Rakousku, Schwarzeneggerově rodišti). A tam mu osobně Dieter Zetsche, tehdejší šéf Mercedesu, slíbil elektrickou verzi. Arnold, bývalý guvernér Kalifornie, je totiž zároveň velký environmentalista, tehdy se prý ale neubránil upřímnému překvapení.
Uplynulo tři a půl roku a svět spatřil Mercedes-Benz EQG. Stroj, který si zachoval ryzost a využil elektrický pohon, aby ještě zlepšil beztak hvězdné terénní schopnosti. Nahradil totiž po desetiletí piplaný systém rozvodovek, diferenciálů a uzávěrek čtyřmi elektrickými motory. Každé kolo tedy získalo individuální pohon, což přináší dosud netušené možnosti. Byla to ostatně jediná šance, jak dostat do nevelkého, rámového „géčka“ dostatečně velkou baterii. Ta je integrována do žebřinového rámu a vyplňuje každou skulinku, uvolněnou rozměrným rozvodovým ústrojím spalovacího modelu.
Význam, jaký automobilka přikládá jedinečnému designu i charakteru modelu G, jehož se prodalo i přes vysoké ceny přes 400 000 exemplářů, je vidět z linií konceptu. Ty jsou sice ozdobené 22" koly z leštěného hliníku a řadou parádiček včetně světelných ozdob, přesto ale ctí tvary originálu. Sice nechybí pro elektrické verze typická plná maska, avšak základní tvary nenechají nikoho na pochybách. Ani v autosalonu, až budou obě „géčka“, tedy spalovací a elektrické, stát vedle sebe. Významná odlišnost se ale přeci jen najde – zadní do strany výklopné dveře zdobí místo rezervy s typickým kulatým krytem hranatá skříňka na nabíjecí kabely a další drobnosti, záměrně připomínající wallbox.
Podvozek si zachoval základní koncepci, tedy nezávislé zavěšení předních kol a tuhou nápravu vzadu, nově vyvinutou kvůli integraci elektrického pohonu. Průchodnost terénem je tedy přinejmenším stejná, spíše ale postoupí na ještě vyšší úroveň díky nižšímu těžišti a možnosti ovládat každé kolo zvlášť. Řidič sice už si sice nebude moci hrát se spínači závěrek, ale zůstala aspoň možnost aktivovat dvoustupňovou redukci, jakkoliv se zdá být u elektromotorů zbytečné. Ostatně jak se to povedlo, ukáže známá testovací trať Schöckl u Štýrského Hradce, která svými až 60° stoupáními prověří každý nový Mercedes na konci vývoje.