Technologie silikonových anod je jednou z hlavních výzev současného výzkumu. Možnost podstatně zvýšit energetickou hustotu článků a zrychlit nabíjení je velkým lákadlem, avšak vývojáři dosud bojoval s malou životností takového řešení. Jenže tento důležitý parametr se konečně podařilo doladit a Mercedes se stal prvním oficiálním zákazníkem. Převratné baterie spojené s přechodem na 800V architekturu se poprvé objeví v Mercedesu EQG, tedy elektrické verzi legendárního off-roadu. Tam se stanou příplatkovou alternativou standardních Li-ion článků, je tedy jasné, že jejich parametry budou nejspíš převratné, byť za odpovídající cenu.
Sila zahájí výrobu silikonových Li-ion článků koncem roku 2024, plný náběh výroby plánuje napřesrok. Mají nabídnout objemovou energetickou hustotu přes 800 Wh/l, přičemž ty nejlepší dosavadní Li-ion články oscilují kolem 530 Wh/l. Sila nyní plánuje kapacitu 10 GWh ročně (zhruba od 100 000 plně silikonových baterií o kapacitě 100 kWh), v případě zájmu je připravena kapacitu zpatnáctinásobit. Celá výroba by měla probíhat 100% uhlíkově neutrálně.