S konceptem EQG se Mercedes-Benz už pochlubil a my s potěšením mohli konstatovat, že zachoval maximum z příslovečných křivek hranatého teréňáku. Třída G má ve výrobním programu výsadní postavení; podle jakékoliv technické i obchodní logiky měla už dávno zaniknout, ovšem neutuchající zájem ze strany velice bohatých zájemců, především z Východu, model nejenže udržel při životě, ale dokonce jej dovedl i k dvanáctiválcovým motorům biturbo, extrémním zvýšeným verzím a bezpočtu nákladných úprav u těch nejdražších ladičů. A elektrická verze by na tuto tradici velice ráda navázala, i když zůstává velikým otazníkem, jak to bude s přístupem na ruský trh, odkud se tradičně rekrutovala velká část zájemců o technicky náročné géčko.
Elektrická novinka nechce vůbec nic riskovat a podle všeho se bude svému spalovacímu vzoru blížit, jak jen to bude možné. A zdaleka ne jen designem. Boss Mercedesu Ola Källenius totiž po svezení s testovací mulou prozradil motortrend.com, že EQG zůstane u rámové konstrukce s oddělitelnou karoserií. To v první řadě vylučuje sdílení platformy EVA, které bylo dosud považováno za samozřejmost. Dále se pan šéf podělil o informaci, že očekávaná baterie LFP s výrazně vyšší energetickou hustotou (o 20–40 % více, než automobilka umí dnes), kterou Mercedes vyvíjí společně s americkým startupem Sila, dorazí až rok po premiéře typu EQG a stane se pak příplatkovou alternativou.
Zbytek ředitelského projevu už byly nepodstatné superlativní fráze, i když jsme se jednu zajímavost přeci jen dozvěděli. Ikonické hlasité klapnutí centrálního zamykání, které zůstalo třídě G i po generační obměně v roce 2018, zůstane i v elektrickém géčku. Zákazníci jej pořád žádají...