Podle původních záměrů předpokládal Mercedes-Benz rychlý a agresivní přestup na čistou elektromobilitu do konce aktuální dekády. Jenže zpomalení růstu prodejů čistě bateriových elektromobilů přimělo velkou automobilku, podobně jako řadu konkurentů, změnit plány a přibrzdit gigantické investice do elektromobility. Na středečním výročním shromáždění akcionářů šéf automobilky Ola Källenius pronesl jasná slova. Nezpochybnil cíl dosáhnout nulových emisí, avšak připustil, že to může trvat déle, než jak zněly původní, ambiciózní plány. Zároveň podle Insideevs zaznělo, že rychlost přechodu na čistou elektromobilitu ovlivňují i vnější faktory, jako je například tempo vzniku nabíjecí infrastruktury. Prodej hybridů by tak mohl pokračovat i ve 30. letech.
Automobilka tedy bude prodávat spalovací modely tak dlouho, dokud to bude možné a zákazníci o ně budou stát. To ovšem neznamená, že by se vyhnula stále přísnějším požadavkům na snižování flotilových emisí. A ty budou znamenat se spalovacími motory stále palčivější problém. Také to nelze vykládat tak, že by se Mercedesu s elektromobily nedařilo; v roce 2023 zvýšil jejich prodeje o 73 %. Zde je ale potřeba i pohled z druhé strany, který říká, že zatímco hlavní rival BMW loni po celém světě prodal už 14,7 % elektromobilů, Mercedes zatím jen 11,8 %. I přesto si automobilka ze Stuttgartu musí chránit svoje zisky a ty stále ještě z největší části generují velká spalovací SUV, ať se to někomu líbí, nebo ne. A na elektromobilech jsou aktuálně nižší marže.
Zatímco spalovák má běžně asi 50 známých závad, které na řidiče často čekají, tak EV jich má asi 5.
Toto se mi zdá jako nejdůležitější věta článku a to je přesně to, jak by to v tržním prostředí mělo být.