Jen málokdy se stane, že nový model osobně otestuje nejvyšší šéf automobilky. Předseda představenstva Mercedes-Benz Group AG, Ola Källenius, si ale právě to dal za cíl. V rámci nové epizody YouTube série značky podrobil zbrusu nové elektrické GLC testu pěti jízdních disciplín. Ať už jde o komfort, dynamiku, ovladatelnost nebo tažnou sílu – Källenius nevynechal nic. A připomeňme, že v minulosti osobně testoval i CLA i novou Třídu G.
Nové GLC s technologií EQ sice bude oficiálně odhaleno až na autosalonu IAA v Mnichově 7. září, ale už teď se ví, že půjde o jednu z klíčových novinek v rámci největší produktové ofenzivy v historii značky. „Největší produktová ofenziva v historii naší společnosti pokračuje zcela novým modelem GLC. Nepředstavujeme jen nový vůz – elektrifikujeme náš nejprodávanější model. Přichází s odvážným designovým jazykem, špičkovou technologií, naším operačním systémem MB.OS a výkonem, který vzbuzuje nadšení. Nové GLC je dokonalou harmonií komfortu, dynamiky, efektivity a inteligence – a je připraveno na premiéru na letošním autosalonu IAA,“ zaznělo přímo z úst předsedy představenstva Mercedes-Benz Group AG.
Díky tiskové zprávě pak víme, že elektrické GLC přebírá vzduchové odpružení Airmatic známé z vlajkové třídy S, včetně aktivního tlumení a řízení zadní nápravy s úhlem až 4,5°. Výsledkem je jízda, která kombinuje komfort dálniční limuzíny s obratností městského crossoveru. Prostorově pak GLC narostlo – 8 centimetrů navíc v rozvoru se promítlo do lepšího pohodlí cestujících jak vpředu, tak vzadu. Zavazadlový prostor nabídne až 1 740 litrů, přičemž k dispozici je i praktický „frunk“ o objemu 128 litrů.
Jednou z největších technických dominant vozu je pak bez debat nová 800V architektura, která umožňuje extrémně rychlé dobíjení – až 260 kilometrů dojezdu za pouhých 10 minut. Model GLC 400 4MATIC totiž zvládne nabíjet výkonem přes 320 kW.
To ale není všechno. Novinka zvládne utáhnout až 2,4 tuny, což z ní dělá ideální vůz i pro majitele karavanů. Díky chytrému asistentovi pro manévrování s přívěsem a stabilizačnímu systému ESP má být navíc manipulace s nákladem výrazně snazší a bezpečnější.

Čtyřválcový hybrid bohaté neoslovil, uznává Mercedes-AMG – Vrací se k větším motorům
I uvnitř se pak udál další generační skok – ve voze totiž bude digitální prostředí MB.OS.
