Čtyřválcový hybrid bohaté neoslovil, uznává Mercedes-AMG

Vrací se k větším motorům
1
Čtyřválcový hybrid bohaté neoslovil, uznává Mercedes-AMG
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Mercedes-AMG uznává, že sázka na čtyřválcový plug-in hybrid v C63 a GLC 63 nevyšla podle plánu
  • Značka se vrací k šestiválcům a zcela novému motoru V8

Byl to jeden z nejambicióznějších projektů AMG: přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec M139 s elektromotorem nabízející přes 670 koní. Jak připomíná motor1.com, vznikl kvůli emisním tlakům, ale i ve snaze ukázat, že sportovní auto nemusí mít nutně osm válců. Jenže realita byla jiná. Sportovní divize automobilky Mercedes-Benz totiž nyní sama přiznává, že hybridní čtyřválec v C63 S E Performance neoslovil tradiční zákazníky. A protože vývoj, aby splnil emisní normu Euro 7, by byl extrémně nákladný, motor čeká v blízké době odchod. „Technicky je to jeden z nejpokročilejších pohonných systémů ve výrobním autě,“ uvedl pro Autocar vysoký manažer AMG pod podmínkou anonymity. „Ale navzdory tomu se nesetkal s pochopením. Uznali jsme to,“ dodal.

Čtyřválec M139 tedy dojede své poslední kilometry v několika současných modelech jako C63, GLC 63, SL 43 nebo GT 43. Mezitím už ale údajně AMG pracuje na návratu silnějších agregátů – připravuje novou generaci osmiválce inspirovaného extrémním GT Black Series, zároveň dále rozvíjí řadový šestiválec M256, který už dnes pohání například modely E53 nebo CLE53.

Na veřejnosti sice ještě nedávno šéf AMG Michael Schiebe hájil čtyřválec jako velmi progresivní, ale i on později připustil, že firma asi mohla lépe vysvětlit celý technický koncept. Mercedes-AMG každopádně zatím oficiálně nepotvrdil, že by připravoval osmiválec pro současnou generaci C63, ovšem můžete to souviset s tím, že se podle našich zahraničních kolegů aktuálně čile spekuluje o tom, že právě C63 a C43 skončí dříve, než se čekalo. Nahradit by je měl nový model C53 s již zmíněným šestiválcem a mild-hybridní technikou.

Změna strategie však neznamená, že AMG opouští elektrifikaci. Technický ředitel Mercedesu Markus Schäfer novinářům potvrdil, že značka bude nadále fungovat na dvou pilířích: plně elektrickém a elektrifikovaném spalovacím. „AMG bude pokračovat ve dvou strategiích – dvou pilířích. Elektrický pilíř bude výrazně růst. Ale druhý pilíř, (elektrifikované) spalovací motory, zůstane také,“. A následně dodal: „AMG a Mercedes společně pracují na zcela novém osmiválcovém motoru. Tento motor bude splňovat nadcházející emisní normy. Co se týče větších motorů, stále budeme mít šestiválcové a osmiválcové jednotky, všechny elektrifikované – buď pomocí 48V systému, nebo jako plnohodnotné hybridy.