Bez spalovacích motorů to nepůjde, tvrdí BMW. Zasponzorují přechod na elektřinu

Bez spalovacích motorů to nepůjde, tvrdí BMW. Zasponzorují přechod na elektřinu
Fotografie: BMW
  • Klaus von Moltke, šéf rakouského závodu BMW ve Štýru, označuje spalovací motor za základ podnikání značky a klíč k financování její elektrické budoucnosti
  • Cílem Mnichova je do roku 2030 vyrovnat prodeje mezi elektromobily a spalovacími vozy

Zatímco mnozí výrobci aut spěchali s vyhlášením konce spalovacích motorů – a později svá rozhodnutí tiše revidovali, jako například Ford či Mercedes-Benz – BMW zvolilo jiný přístup – žádné závazky a žádné ukvapené cíle. A dnes můžeme říci, že v Mnichově udělali dobře. Spalovací motory podle BMW nadále tvoří základ nejen současné nabídky značky, ale také její budoucnosti. „Spalovací motor je náš základ a bude financovat i budoucí rozvoj,“ prohlásil Klaus von Moltke, šéf závodu BMW ve Štýru v Rakousku, kterého můžete vidět na fotografii výše, v rozhovoru pro německý list Automobilwoche.

Zajímavé každopádně je, že, jak připomíná motor1.com, BMW neopouští ani diesel, který minimálně v Evropě silně ztrácí na popularitě, což dokazují mimo jiné poslední čísla Evropského sdružení výrobců automobilů (hlásí meziroční pokles o 26,6 %). V Mnichově konkrétně podle Moltkeho testují alternativní paliva včetně HVO100 – čistého, hydrogenovaného rostlinného oleje, který snižuje emise CO₂ až o 90 % oproti běžné naftě. Ten kromě nižší zátěže pro životní prostředí navíc nabízí i výhody, jako je lepší startování za studena nebo menší riziko kontaminace paliva. Ze všeho, co řekl šéf rakouského závodu ve Štýru, ale každopádně nemá vyplývat, že by bylo BMW proti elektromobilitě – pouze věří v postupnou transformaci. Právě v rakouském Štýru i proto už probíhá výroba elektrických pohonů šesté generace určených pro novou platformu Neue Klasse, která bude základem nových elektromobilů BMW. Prvním zástupcem bude nový iX3, na nějž už BMW patřičně láká, který se představí letos v září na veletrhu IAA Mobility v Mnichově s tím, že sériová výroba odstartuje ještě letos v maďarském Debrecínu.

Pokud se podíváme dále do budoucnosti, cílem BMW má být do roku 2030 vyrovnat prodeje mezi elektromobily a spalovacími vozy. Je to však ambiciózní cíl, protože podle loňského roku tvoří elektromobily (včetně značek Mini a Rolls-Royce) jen 17,4 % všech prodaných vozů BMW Group. I přesto si podle posledních vyjádření automobilka věří, že parity dosáhne.

A zatímco Evropská unie plánuje zákaz prodeje nových spalovacích aut od roku 2035, BMW k tomu přistupuje pragmaticky. „Není naší úlohou dělat předpoklady o tom, co bude. Naší úlohou je být připraveni na všechny možnosti,“ říká s velkým nadhledem Klaus von Moltke.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze