Na začátku ledna se i BMW Group pochlubila, jak se jí dařilo v loňském roce. Dozvěděli jsme se, že skupina dodala zákazníkům celkem 426 594 plně elektrických vozidel a dosáhnula růstu prodejů BEV o 13,5 %. Značky BMW a Mini vykázaly dvouciferný růst BEV, když zákazníkům dodaly 368 523 (+11,6 %), resp. 56 181 (+24,3 %) plně elektrických vozidel. Ještě působivějšího růstu dosáhl Rolls-Royce s 1 890 dodanými BEV (+479,6 %). Značka BMW pak zvýšila dodávky napříč všemi pohony vozidel ve všech prodejních regionech mimo Čínu.
🚘 🔋 #BMWGroup maintains its BEV growth path in a challenging market situation in 2024, achieving sales growth of +13.5% with its fully electric vehicles.
— BMW Group (@BMWGroup) January 13, 2025
Looking ahead to 2025, our BEV growth continues with our strong and expanded product range.https://t.co/oVGaYGHKHG pic.twitter.com/Dz6sRE4sLK
„BMW Group udržuje svou růstovou trajektorii v oblasti plně elektrických vozidel i v náročných tržních podmínkách. To se odráží jak ve výrazném růstu prodejů plně elektrických vozidel, tak ve zřetelném nárůstu nových objednávek BEV v Evropě,“ uvedl Jochen Goller, člen představenstva BMW AG odpovědný za oblast zákazníků, značek a prodeje. „Jsme přesvědčeni, že díky naší silné a rozšířené produktové řadě dokážeme udržet růst prodejů BEV i v roce 2025,“ dodal.
BMW Group shrnuje, že v první polovině roku 2024 byly dodávky v souladu s předchozím rokem, ovšem ve druhé části loňského roku to už tak veselé nebylo, neboť byly prodejní výsledky negativně ovlivněny zastavením dodávek v souvislosti s problémy s integrovaným brzdovým systémem (IBS) a také utlumenou poptávkou v Číně. I tak skupina dodala za loňský rok celkově 2 450 804 vozů, elektrifikované automobily na tom přitom měly podíl 24,2 % (593 215 kusů). A pokud bychom se soustředili jen na čisté elektromobily, dostali bychom se na podíl 17,4 %.