Ford: přechod na čistě elektrický pohon v Evropě do roku 2030 byl moc ambiciózní

17
Ford: přechod na čistě elektrický pohon v Evropě do roku 2030 byl moc ambiciózní
Fotografie: Ford
  • V roce 2021 Ford uvedl, že plánuje v Evropě do roku 2030 ukončit prodej spalovacích vozů
  • Z aktuálního rozhovoru s provozním ředitelem divize Ford Model E pro elektrifikaci však vyplývá, že značka přehodnotila svůj postoj

Britskému Autocaru se povedlo vyzpovídat Marina Gjaju a od provozního ředitele divize elektrifikace Fordu padlo několik zajímavých informací – tou nejzásadnější bez pochyb je, že společnost již neplánuje ukončit prodej spalovacích vozů v Evropě během příštích šesti let, jak uváděla v roce 2021, a to kvůli „nejistotě“ ohledně poptávky po elektromobilech a legislativy (vládních pobídek). Podle provozního ředitele divize elektrifikace Fordu tak bude značka i nadále nabízet řadu hybridů s ohledem na klesající zájem o elektromobily.


Nemyslím si, že se můžeme do něčeho pustit naplno, dokud se naši zákazníci nerozhodnou, že jsou všichni pro, postupuje různým tempem po celém světě,“ uvedl Gjaja a na otázku, zda společnost přehodnocuje své ambice v oblasti elektromobility do roku 2030, dodal: „Myslím, že zákazníci nám sdělili, že je to příliš ambiciózní, to je to, co bych řekl – myslím, že každý v oboru to zjistil drsným způsobem. Řekl bych také, že realita vás dokáže přimět k tomu, abyste své plány upravili.

Ford přitom nedávno odhalil nový model Capri, jemuž jsme se podrobně věnovali, a také pro příští rok chystá elektrické verze modelů Puma a Tourneo Courier. Pro Ford je však podle nejnovějšího rozhovoru důležité zachování flexibilní nabídky pohonných jednotek. Gjaja k tomu uvedl: „Vidíme, že zákazníci chtějí mít svobodu volby, aby si mohli vybrat správné hnací ústrojí a správné vozidlo pro svůj případ použití.“ Souviset by to mohlo i s tím, že prodeje elektromobilů v Evropě zpomalují, zatímco hybridy rostou, jak odhalila Evropské asociace výrobců automobilů.

Přesto je Gjaja i nadále přesvědčen, že společnost skončí u vysoce elektrifikovaného vozového parku – možná nakonec zcela elektrifikovaného. K tomu však dodává: „To je cíl, a je to za 10 let, nebo za 30 let? Nemyslím si, že by to někdo dokázal nyní říct.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Já myslím, že je zbytečné omezovat výrobu spalovacích aut. Za 5 let má stát benzín kolem 60 Kč a každý si spočítá co je pro něj výhodnější.
Petr Basa
Petr Basa
Přejít z benzínu na elektřinu je zřejmě pro mnoho lidí jako krok do neznáma. Mají pocit, že se zbavují své jistoty. A nikdo nechce vyměnit jistotu, byť špatnou, za nejistotu, byť dobrou. Doprava na fosilní paliva má stoletou historii, je přivedená téměř k dokonalosti, s nedostatky které jsme se naučili brát jako fakt, což vytváří značnou jistotu. Stejnou jistotu, s evidentními výhodami, musí nabídnout i elektřina, pokud má dojít k masové změně zákaznických preferencí. Zatím se tak nějak čekalo, že zákaznící se stanou uvědomělejšími. Ale momentálně to vypadá, že čekat na Godota je možná slibnější.
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Viz- Green Deal - do 3 let tj.do 2027 cena fosilních paliv vzroste o cca 15kc !!! Cca 52 Kč!! ....kdo nevěří ať si vzpomene na jaro-leto 2022!!! 😁

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze