Celkové registrace nových automobilů, prodaných v Evropě (EU+EFTA+Velká Británie), za červen 2024 podle ACEA meziročně povyrostly o 4,3 %, což je číslo, odpovídající období stabilního růstu. Prodeje však stále zůstávají za hodnotami z dob před pandemií covidu. Největšími tahouny byly Itálie (+15,1 %), Německo (+6,1 %) a Španělsko (+2,2 %). Naopak Francie za stejné období odepsala 4,8 %. Čísla za celé první letošní pololetí vypadají podobně. Meziroční nárůst o 4,5 % a celkově téměř 5,7 milionu nových aut. Lídrem je tentokrát Španělsko (+5,9 %), následované Německem a Itálií (oba +5,4 %) plus Francií (+2,2 %).
sCo se týče podílu jednotlivých pohonů, tak neuvěřitelný spurt předvedly hybridy, ještě nedávno vnímané jako rychlý přechod k totálnímu zániku. Jako jediné totiž za červen meziročně narostly, a to rovnou z 24,4 na 29,5 %. Tento skok se odehrál na úkor spalovacích motorů (ze 49,6 na 47,1 %), ale bohužel i elektromobilů, které poklesly z 15,1 na 14,4 %. O jedno procento poklesl i absolutní počet registrací na 156 408, a to přesto, že na některých trzích se odehrálo něco jako elektrická revoluce. Mluvíme především o Itálii, která si meziročně připsala omračujících 117,4 %, a Belgii s přírůstkem 50,4 %. Bohužel to nestačilo vyrovnat propady v Německu (-18,1 %), Nizozemsku (-15 %) a Francii (-10,3 %). O něco lépe vypadají čísla za první pololetí, která naopak narostla o 1,3 % a představují 12,5 % z tržního koláče.
Těžko bychom hledali precedens pro plug-in hybridy, jejichž poměrně rychlý zánik před několika měsíci vystřídaly frenetické nárůsty na řadě důležitých trhů. Jenže červnová čísla přinášejí naopak silný meziroční propad téměř o pětinu, konkrétně o 19,9 %. Zda jde o momentální odchylku, či nový trend, ukáží až příští měsíce. Každopádně v Belgii odepsaly fatálních 49,2 %, ve Francii 21,7 % a v Německu 3,4 %. Meziroční pokles tržního podílu z 7,9 na 6,1 % znamená 66 482 prodaných jednotek.
A konečně klasické hybridy. Jejich cestu k nebesům táhly všechny čtyři nejsilnější evropské trhy. Ve Francii si totiž za červen meziročně připsaly 34,9 %, v Itálii 27,2 %, ve Španělsku 23 % a konečně v Německu 16,5 %.
V Česku vypadají meziroční srovnání podstatně optimističtěji. Podíl BEV tu totiž za červen meziročně narostl z 3,1 na 6,8 %, plug-in hybridy oslabily z 2,6 na 2,4 % a klasické hybridy z 15,6 na 18,6 %. Za první polovinu roku jsou nárůsty střízlivější, avšak stále patrné. Elektromobily posílily z 2,6 na 3,5 %, PHEV z 2,3 na 2,4 % a hybridy z 16 na 20,2 %.
Abych jezdil na baterky, tak musím nabíjet každý den, navíc servis mám jak na spalovák a BEV zároveň.
Nemám ani takový výkon jako na BEV ani nabíjení a mnohdy jen předokolku.
Tahám každý den oba pohony a převodovku...
A je to daleko složitější pohon pro další servis, než jen BEV, což se projeví na prodejní ceně...
A rozdíly v ceně oproti BEV prakticky nejsou.
Je vidět že strašení dojezdem BEV přináší své ovoce.....