Ford Pro: komplexní správa vozového parku, včetně služeb pro elektromobily

Ford Pro: komplexní správa vozového parku, včetně služeb pro elektromobily
Fotografie: Ford Pro
  • Služba Ford Pro nabízí komplexní ekosystém pro správu firemní flotily
  • Obsahuje i funkce, které usnadní správu elektrické flotily
  • V Česku zatím tato služba nenabízí komplexní rozsah jako v Německu

V rámci testovacích jízd s novými elektrickými dodávkami Ford E Transit Custom a Ford E Tourneo Custom jsme měli možnost nahlédnout i do systému Ford Pro. Jde o komplexní ekosystém pro správu vozového parku, který nabízí služby pro správu elektrické flotily, ale kromě toho má i mnoho dalších funkcí.

Co vše služba Ford Pro přináší?

Základem je, že přenáší telematická data z vozidel. Funguje tedy jako GPS monitoring vozidel, protože lze zobrazit aktuální polohu vozidel, historii jízd, jaké rychlosti různé vozy dosahovaly a podobně. Zároveň ale u elektromobilů ukazuje stav nabití jednotlivých vozů. Další funkcí je ale i možnost plánování nabíjení, které lze nastavit pro různá vozidla podle potřeby.

Elektrické dodávky značky Ford, z nichž jsme měli možnost projet střední velikost Transit/Tourneo Custom, pak nabízí i funkci V2L. Ta je v této kategorii obzvláště důležitá, protože při použití jako vozu pro servisní techniky nebo různé montážní práce umožní práce s elektrickými spotřebiči i v místech, kde není k dispozici elektrický proud. Odpadá tak nutnost vozit například elektrocentrálu se spalovacím motorem a stačí spotřebič zapojit do zásuvky v autě.


Při výkonu 2,3 kW sice z trakční baterie občasným použitím odeberete minimum energie, ale při použití například po téměř celou dobu 8hodinové směny (což je ovšem velmi nepravděpodobné) by to bylo necelých 29 % využitelné kapacity baterie. Pokud by tedy k tomu došlo a bylo nutné cestou zpět do firmy dobít, aplikace Ford Pro dokáže vyhodnotit, kolik stačí nabít z veřejné nabíjecí stanice (která je obvykle dražší), aby bylo možné s rezervou dojet do cíle. Auto se tedy z veřejné stanice nabije jen tak, jak je potřeba, a zbytek se nabije z wallboxu ve firmě/doma. Pokud zaměstnanec nabíjí doma, wallbox Ford Pro zaznamená kolik kWh takto nabil a následně je možné to vyúčtovat. Takže problémem není ani to, když například servisní technik jezdí služebním autem domů a parkuje před domem.

V rámci Ford Pro mohou řidiči zaznamenávat stav vozidla

Mobilní aplikace, kterou může mít každý řidič v mobilu, také umožňuje zaznamenávat informace o stavu vozidla. Například pokud se řidiči na autech střídají a ráno přijde k autu, se kterým má ten den jet, a zjistí že je například odřené, může to rovnou nahlásit a přiložit fotografii poškození. Jednak je jasné, že to nebyl on, kdo vůz poškodil, ale zároveň správce vozového parku dostane informaci, že je nutné objednat opravu.

Když už jsme u servisu, zaujala nás i možnost mobilního servisu, což ocení zejména firmy s větším vozovým parkem. Nemusí tak jezdit s každým autem do servisu, ale běžnou pravidelnou údržbu zvládne mobilní servis, který přijede do firmy a postará se o několik aut najednou.

V Česku jsou zatím tyto služby omezené

Tyto funkce a mnoho dalších, které jsme měli možnost vidět na prezentaci ve Frankfurtu, fungují na německém trhu. Tam je první rok služby Ford Pro zdarma (během té doby zjistíte, jaký reálný přínos to má) a poté je cena služby 18 eur za vozidlo. Na českém trhu ale tato služba zatím funguje v omezenější podobě a až bude příležitost spojení s některým z elektrických užitkových Fordů, otestujeme, jak funguje u nás. Která ze zmíněných funkcí vás zaujala? Byli byste ochotni za kompletní službu platit cca 450 Kč měsíčně za vozidlo, pokud by služba fungovala komplexně jako v Německu? Rádi si přečteme vaše názory v komentářích. Můžete se také těšit na podrobné první jízdní dojmy z elektrického Transitu/Tournea.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze