Ford E-Transit přichází jako modelový rok 2026. Zlepšila se hlavně konektivita

1
Ford E-Transit přichází jako modelový rok 2026. Zlepšila se hlavně konektivita
Fotografie: Ford
  • Výrazně se zlepšila konektivita i užitková výbava
  • Naopak na pohon a baterii se nesáhlo
  • E-Transit pro rok 2026 má nyní standardně tepelné čerpadlo

S blížícím se koncem roku provedl Ford tzv. „modelovou péči“ v rámci řady Transit. U plně elektrické verze se vůz dočkal modernizace, které si firmy a řidiči zvenku možná nevšimnou, ale uvnitř bude změna více než znatelná. Mezi standardní výbavu totiž nově patří 8palcový multifunkční displej před řidičem a systém SYNC 4 s 12palcovou středovou obrazovkou. Za příplatek naopak půjde dokoupit systém Ford Co-Pilot360 2.0, který je nadstavbou standardní verze Ford Co-Pilot360. Paket disponuje aktivními asistenčními funkcemi řidiče, ze kterých stojí za zmínku předkolizní asistent s automatickým nouzovým brzděním, automatická LED dálková světla, asistent pro udržování v jízdním pruhu a varování před čelní srážkou. Přítomen je dokonce i dálkový omezovač zrychlení. Nechybí ani software pro integraci vozidel Vehicle Integration System 2.0 a 5G modem.

Dobrou vychytávkou je pak systém Ford Pro Telematics 2. Ten pomáhá správcům vozového parku sledovat každé vozidlo zvlášť. Mezi funkce patří získání polohy, dodržování servisních intervalů a nebo upozornění na netypický sklon vozu. Nově lze volit karosářské varianty Chassis Cab a Cutaway a u verze „dodávka s vysokou střechou“ lze nyní mít panty zadních dveří, které dovolí otevření v úhlu až 253 stupňů. U Fordu E-Transit pro rok 2026 se nově standardně objevuje tepelné čerpadlo se vstřikováním páry, které by podle Fordu mělo zlepšit energetickou účinnost v horkém i chladném počasí. Standardem je i palubní nabíječka, stejně tak startování tlačítkem. Co se pak týče pohonu, zde k žádným změnám nedošlo. Specifikace baterie, elektromotoru a nabíjení tak zůstávají nezměněny. Ford E-Transit pro rok 2026 je stále poháněn baterií s využitelnou kapacitou 89 kWh, která posílá elektřinu do elektromotoru na zadní nápravě, které je dovoleno na silnici přenést výkon až 269 koní.

Technické parametry Ford E-Transit 184 k

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 5 531 × 2 059 × 2 559 mm, 2 509 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon135 kW, 184 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie68 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 115 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 311 km
Cena od1 764 664 Kč
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Ať dají tu větší baterku a silnější motor i do Tournea. Pak by to byla konečně použitelná rodinná dodávka. Takhle je sice úžasně praktické 8s, ale ten dojezd je mizérie i pro velké puristy a kafickare...bych se dřív otrávil kofeinem, než dojel do kempu na severu....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze