Ford je mezi čistě elektrickými dodávkami nejagilnější, svůj E-Transit prodává ve třech délkách a dvou výškách karoserie a dává na výběr dva výkony trakčního elektromotoru. A jeho baterie s využitelnou kapacitou a normovaným dojezdem přes 300 km rozšířila revír velkých elektrododávek z poskakování kolem komína na regulérní rozvážkovou službu či servisní zásahy a práce všeho druhu. Jenže konkurence nespí, takže se výrobce rozhodl trochu vylepšit tržní pozici a vylepšit elektrickou výzbroj E-Transitu. Oznámil to v tiskové zprávě, určené ovšem pro Severní Ameriku. A rovnou přidal doušku, že tím oslavuje desetileté výročí působení dříve čistě evropského Transitu na tamějším trhu. V tuto chvíli tedy nevíme, zda a kdy tyto změny dorazí do Evropy. Přesto stojí za zmínku.
Ford E-Transit totiž dostane od jara větší baterii s využitelnou kapacitou 89 místo stávajících 68 kWh. Ta by měla prodloužit dojezd o 26 % u verze s nízkou střechou, respektive o 32 % s vysokou střechou. Aspoň tedy v americkém měřicím cyklu EPA, lze ale předpokládat, že případná evropská verze si polepší o plus minus podobné hodnoty. Ještě zajímavější je ovšem rychlejší DC nabíjení, které nově zvládne místo dosavadních, velmi slušných 115 kW rovnou 176 kW. To je u dodávek nevídaná hodnota a znamená, že během 15minutového nabíjení dostane vůz o 49 % energie více než dosud.
Další podrobnosti v tuto chvíli neznáme, podle vyjádření českého Fordu automobilka dosud nevydala oficiální stanovisko.