Sen všech živnostníků. Elektrický Ford Transit s výkonem 2 000 koní přichází

2
Sen všech živnostníků. Elektrický Ford Transit s výkonem 2 000 koní přichází
Fotografie: Ford
  • Sprint z 0 na 100 km/h vůz zvládne za dvě sekundy
  • Jedná se o čtvrté vydání zběsile rychlé dodávky Ford Transit
  • Na výběr je pět jízdních režimů

Před nedávnem jsme vás informovali o plánech Fordu oživit legendární Supervan. Po krátkém čekání se nyní můžeme pokochat šíleným výtvorem, který si bere základy z modelu E-Transit Custom. Premiéra vozu se uskutečnila na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a bližší informace o novém zběsile rychlém Tranzitu přináší caranddriver.com. Nový Ford SuperVan je osazen vodou chlazenou baterií s kapacitou 50 kWh, která je zdrojem energie pro čtyři elektromotory. Taková informace asi nikoho nedostane a Ford s tím pravděpodobně počítal. Možná právě proto celé pohonné ústrojí naladil tak, že systémový výkon činí 2 000 koní. Za pomoci pohonu všech kol tak vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za rovné dvě sekundy.

Ačkoliv není známa hmotnost auta, jeho karoserie je tvořena ocelovým prostorovým rámem, na kterém jsou lehké karosářské panely. Nechybí závodní skořepinová sedadla, ochranná klec a závodní brzdy. V kabině je synchronizační dotykový displej, který slouží jak k provádění běžných činností, tak i k ovládání jízdních režimů. Řidič má na výběr hned pět nastavení – Road, Track, Drag, Drift nebo Rally. Specialitou je pak režim „čištění pneumatik“. Ten zabrzdí jednu nápravu a současně začne protáčet druhou. Tato funkce má pomoci k očištění pneumatik od nalepených nečistot a zároveň je zahřát na provozní teplotu. Nový Ford Supervan dále nabízí tlačítko E-Boost, které po načtení otisku prstu řidiče dočasně nabídne maximální výkon.

A proč Ford vlastně něco takového postavil? Kromě propagace klasického Tranzitu na elektřinu jde také o prezentaci možností konektivity. Vůz totiž umí na dálku přenášet obraz z několika kamer na karoserii. Současně umí poslat data do vzdáleného počítače a ta následně analyzovat. Jak je asi jasné, sériová výroba je v tomto případě zcela nereálná. Fordu se ale opět povedlo vyrobit technologickou bombu s pořádnou náloží výkonu, díky které by to ve sprintu prohrály i nejrychlejší elektromobily světa.

Diskuze ke článku
Jan Effenberger
Jan Effenberger
Takže auto úplně na hov.., kde baterie při plném výkonu stačí na cca dvě minuty jízdy, pokud při tom neshoří, protože takový odběr nemůže vydržet.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze