Před nedávnem jsme vás informovali o plánech Fordu oživit legendární Supervan. Po krátkém čekání se nyní můžeme pokochat šíleným výtvorem, který si bere základy z modelu E-Transit Custom. Premiéra vozu se uskutečnila na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a bližší informace o novém zběsile rychlém Tranzitu přináší caranddriver.com. Nový Ford SuperVan je osazen vodou chlazenou baterií s kapacitou 50 kWh, která je zdrojem energie pro čtyři elektromotory. Taková informace asi nikoho nedostane a Ford s tím pravděpodobně počítal. Možná právě proto celé pohonné ústrojí naladil tak, že systémový výkon činí 2 000 koní. Za pomoci pohonu všech kol tak vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za rovné dvě sekundy.
Ačkoliv není známa hmotnost auta, jeho karoserie je tvořena ocelovým prostorovým rámem, na kterém jsou lehké karosářské panely. Nechybí závodní skořepinová sedadla, ochranná klec a závodní brzdy. V kabině je synchronizační dotykový displej, který slouží jak k provádění běžných činností, tak i k ovládání jízdních režimů. Řidič má na výběr hned pět nastavení – Road, Track, Drag, Drift nebo Rally. Specialitou je pak režim „čištění pneumatik“. Ten zabrzdí jednu nápravu a současně začne protáčet druhou. Tato funkce má pomoci k očištění pneumatik od nalepených nečistot a zároveň je zahřát na provozní teplotu. Nový Ford Supervan dále nabízí tlačítko E-Boost, které po načtení otisku prstu řidiče dočasně nabídne maximální výkon.
A proč Ford vlastně něco takového postavil? Kromě propagace klasického Tranzitu na elektřinu jde také o prezentaci možností konektivity. Vůz totiž umí na dálku přenášet obraz z několika kamer na karoserii. Současně umí poslat data do vzdáleného počítače a ta následně analyzovat. Jak je asi jasné, sériová výroba je v tomto případě zcela nereálná. Fordu se ale opět povedlo vyrobit technologickou bombu s pořádnou náloží výkonu, díky které by to ve sprintu prohrály i nejrychlejší elektromobily světa.