Ford ukazuje, že mu záleží na svých zákaznících, a to nejen na těch, kteří vlastní klasický osobní vůz. Nyní totiž představil několik zásadních vylepšení u svého (polo)užitkového vozu E-Transit Custom a komfortnější verze E-Tourneo Custom. Až doposud byly oba modely výhradně zadokolkou a ani jejich kapacita baterie nepatřila ke špičce segmentu, jenže v rámci modelového roku 2026 si oba výrazně polepšily. U všech verzí se krom výše zmíněného zkrátila doba nabíjení. Větší kapacita baterie poskytuje přibližně o 13 procent delší dojezd a v budoucnu bude podle WLTP možný dojezd až 370 km. Kdo s novým Fordem E-Transit Custom zajede na rychlonabíjecí stanici s výkonem alespoň 125 kW, ten 71kWh baterii vozu nabije z 10 na 80 % za pouhých 29 minut. To znamená, že doba nabíjení se zkrátí přibližně o 10 minut.
Výhodu rychlejšího nabíjení budou moci využít i ti, kteří vlastní stejný vůz pro modelový rok 2024 a 2025. Stávající baterii s menší kapacitou 64 kWh totiž půjde nabít z 10 na 80 % za 25 namísto 39 minut. Pomůže tomu bezdrátová aktualizace, které tento vůz bez problémů přijímá. Co se pak týče pohonu všech kol, na přední nápravu modelu E-Transit Custom se nastěhuje menší elektromotor. Pohon všech kol bude podle Fordu k dispozici ve všech třech výkonových úrovních – 100 kW, 160 kW nebo 210 kW. Výrobce ale zatím nezveřejnil žádné informace o celkovém výkonu systému. O něco komfortnější E-Tourneo Custom pak obdrží taktéž pohon všech kol, ale zde bude spojen výhradně s výkonovými úrovněmi 160 kW a 210 kW. Nejvýkonnější verze nabízí tažnou kapacitu až 2 300 kg, přičemž točivý moment motoru se zvyšuje o více než 50 % na 630 Nm.
Podstatným vylepšením prošla i rekuperace. Dva elektromotory nasbírají více energie, než klasická zadokolka. Pro optimální využití pohonu všech kol jsou k dispozici nové jízdní režimy „Kluzký povrch“ a „Cesta“. Režim Kluzký povrch minimalizuje prokluzování kol na mokrém, zledovatělém nebo blátivém povrchu, zatímco režim Cesta je určen pro štěrkový písčitý podklad, kde je zvýšený prokluz kol výhodou.
