Ford již od roku 2014 vyrábí v tureckém Kocaeli malou městskou dodávku Transit Courier. Ta na půdorysu Škody Fabia nabízí ložný prostor až 2,3 m3 a svým formátem ideálně pasuje do těsných městských center, ať už v rozvážkové službě nebo pro drobné řemeslníky. Právě nyní vstupuje na trh druhá generace, která se podrží osvědčených receptů, nabídne ale podstatně vylepšenou užitečnost vyjádřenou také tím, že mezera mezi zadními podběhy narostla na 1 220 mm, což kromě jiného znamená, že se dovnitř nově vejdou hned dvě europalety napříč. Umožnil to nárůst rozměrů, délka 4,4 m znamená o čtvrt metru navíc.
Nejdůležitější novinka se ale skrývá v útrobách. Kromě tradičních pohonných jednotek, benzinového tříválce 1.0 a dieselu 1.5, které budou k objednání již letos v létě a k dodání do konce roku, se napřesrok objeví také elektropohon. K němu zatím Ford nezveřejnil všechna technická data, avšak nabídne výkon 136 koní, nejvyšší rychlost 145 km/h a možnost ovládání jedním pedálem. Kapacitu baterie rovněž neznáme, ale obrázek si můžeme udělat z údajů o nabíjení, které Ford popsal celkem detailně. Víme tak, že nabíjecí příkon dosahuje až 100 kW, nabíjecí čas z 10 na 80 % SoC 35 minut na DC a 5,7 hodiny na AC 11 kW. Zákazníkům bude k dispozici rovněž smluví síť nabíječek BlueOval Charge Network, která v roce 2024 už dosáhne půl milionu nabíjecích bodů a poskytuje nabíjení v režimu Plug & Charge plus jednoduchou fakturaci na jednom místě.
Utilitární karoserie nyní pojme až 2,9 m3 nákladu podle SAE a díky výklopné přepážce mezi ložným prostorem a kabinou dokáže na sklopené spolujezdcovo sedadlo uložit až 2,6 m dlouhá břemena. Užitečné zatížení elektrické verze dosahuje postačujících 700 kg, bonusem je možnost tahat 750kg vlek, na který stačí i podle současné legislativy řidičské oprávnění skupiny B. Samozřejmě nechybějí boční posuvné dveře na obou stranách (za příplatek) a symetrické křídlové dveře vzadu. Organizaci nákladu usnadňuje kromě obligátních fixačních ok v podlaze také modulární kolejnicový systém na bočnicích.
Interiér preferuje užitečnost a nabízí spoustu odkládacích skulin, včetně stojánku na papíry A4 a rozkládacího pracovního stolku s lampičkou Office Pack, který usnadňuje papírování či používání notebooku. První samozřejmě zaujme volant, který se vzdal tradičního kulatého tvaru a ze dvou stran se zploštil, aby vytvořil více místa pro nohy a výhled. Rovněž volič směru a tlačítko parkovací brzdy opustily tradiční místo na středové konzole a nastěhovaly se na sloupek řízení. Produktivitu dále dokáže zvýšit příplatková on-line navigace, případně dálkový telematický systém Ford Pro-E Telematics sledující a optimalizující provoz celé flotily, rovněž na objednávku. Cloudová funkce Intelligent Range zase přesně počítá dojezd k další nabíječce.
Každý E-Transit Courier je standardně trvale on-line a nabízí jak dálkovou aktualizaci OTA, tak trvalé připojení k ekosystému Ford Pro. Jeho prostřednictvím lze dálkově sledovat nejen případné nehody, ale i vloupání či pokusy o ukradení vozidla. Na ně lze reagovat s funkcí Fleet Start Inhibit dálkovou deaktivací či naopak aktivací vozidla. Stejně lze reagovat i na pokusy o neoprávněné užívání auta mimo pracovní dobu. Proti krádežím bojují rovněž dvojité zámky dveří či na přání montované hákové zámky TVL, které zabraňují vykradení. Lze rovněž získat automatické zamykání bočních dveří šetřící řidičův čas.
Ford E-Transit Courier se oficiálně představí na salonu užitkových vozidel v Birminghamu 18.–20. 4. 2023, do prodeje se dostane později v průběhu roku 2024.