Představenstvo sdružení evropských výrobců automobilů ACEA zvolilo šéfa koncernu Mercedes-Benz Olu Källeniuse podruhé do svého čela. Sdružení, založené v roce 1991 jako náhrada dřívějšího Comité des Constructeurs du Marché Commun (1972) tak povede historicky třetí představitel Mercedesu, přičemž Källeniusův předchůdce v křesle šéfa Mercedesu Dieter Zetsche zastával funkci šéfa ACEA dvakrát. Sdružení v roce 2022 opustily dvě automobilky Stellantis a Volvo Cars, přičemž první jmenovaná se do něj po odchodu jeho šéfa Carlose Tavarese koncem roku 2024 do řad ACEA vrátila. Nyní tedy reprezentuje celkem 16 automobilek, tedy téměř všechny výrobce ze starého kontinentu a má tak silný mandát jednat především s Evropskou komisí.
Källenius po svém znovuzvolení uvedl, že se chce i nadále zaměřovat na aktuální témata, tedy konkurenceschopnost, kterou by podle něj měly být podmíněny další snahy o dekarbonizaci. Ve světle rychle sílící invaze státem dotovaných čínských automobilů do Evropy také sílí důležitost odolných hodnotových řetězců. Evropské automobilky jsou podle Källeniuse nadále odhodlány prosazovat lokálně bezemisní mobilitu a pokračovat ve strategickém dialogu s Evropskou komisí. Ten se týká zejména konečné podoby nadcházejícího legislativního balíčku, který mj. nastaví nové regulace CO2 pro nově vyrobené automobily.
Evropské automobilky jsou podle nového šéfa ACEA na správné cestě, aby si díky flexibilitě a technologické otevřenosti zachovaly globální konkurenceschopnost.
