Mercedes-Benz: elektromobil na 1 000 km a rychlejší přechod na elektromobilitu

7
Mercedes-Benz: elektromobil na 1 000 km a rychlejší přechod na elektromobilitu
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Mercedes chce do roku 2030 skončit se spalovacími modely
  • Ovšem jen tam, kde to „tržní situace dovolí“

Tak trochu to připomíná socialistické závazky; automobilky se předhánějí, kdo více a dříve. Aktuálně předstoupil před veřejnost se svými velkými elektrickými plány Mercedes-Benz, a to ústy stejného Oly Källeniuse, šéfa automobilky, který před několika týdny veřejně prohlásil, že se nebude vzdávat spalovacích motorů předčasně. Jenže aktuální prohlášení se s tím nevylučuje. Zaznělo v něm, že všechny nové platformy, uvedené Mercedesem od roku 2025, už budou výhradně elektrické. Mercedes zároveň deklaroval připravenost nabídnout v roce 2030 pouze elektrické pohony tam, kde to „tržní podmínky dovolí“.

V roce se 2025 také představí první tři elektrické platformy. MB.EA poslouží všem osobním automobilům od středních po nejvyšší třídy, AMG.EA bude určena speciálně pro výkonné elektromobily Mercedes-AMG, nabité technologií a konečně VAN.EA ponese dodávky a lehká užitková vozidla. Umožní to záměr investovat mezi roky 2022 a 2030 celkem 40 miliard eur (1,026 bilionu korun), tedy více než například Stellantis, ovšem výrazně méně proti Volkswagenu. To vše při respektování hlavního cíle – udržení ziskovosti.


Cestou, jak toho dosáhnout, má být vertikální integrace výzkumu a vývoje plus zajištění vlastních zdrojů moderních elektrických pohonů. Tomu má napomoci akvizice britské firmy Yasa a v jejím rámci přístup k moderní technologii motorů s axiálním magnetickým tokem plus know-how k vývoji supervýkonných elektromotorů nové generace. Příkladem nové strategie je třeba vlastní elektrický motor eATS 2.0. Samozřejmě se nezapomnělo na baterie. K dosavadním plánovaným devíti byl přidán záměr vybudovat dalších osm „gigatováren“ na baterie s kapacitou více než 200 GWh. Většina z nich má vzniknout v Evropě. Více než 90 % modelů má používat standardizované, vzájemně kompatibilní baterie. Počítá se rovněž s průběžnou aplikací inovací a zlepšováním elektrických parametrů již existujících modelů i v průběhu jejich výroby. Ve spolupráci s partnery má vzniknout příští generace baterií s anodami se silikon-křemíkovými kompozitem. To umožní „nebývalý dojezd a ještě rychlejší nabíjení“. Pracuje se rovněž na vývoji baterií s pevným elektrolytem.

Tak trochu reklamou na nové elektrické časy a demonstrací obrovského vývojového a technologického potenciálu má být nový koncept Vision EQXX s dojezdem přes 1 000 km. Klíčem k rekordním dojezdům má být efektivita a jednociferná spotřeba v kilowatthodinách na 100 km při dálniční jízdě. Tento technologický milník, vyvíjený ve spolupráci s experty z High Performance Powertrain division (HPP), o němž ovšem automobilka zatím neprozradila nic bližšího, má být výkladní skříní technologických inovací, z nichž některé si prý najdou cestu do nových elektrických platforem.

Diskuze ke článku
Michal Ficus
Michal Ficus
Tak to fosilové těžko budou rozdejchávat.
Ale všechno má svůj konec, i pohádka o voňavé naftičce či benzínku...
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Čím větší baterie, tím méně ekologie... Příroda zapláče 😕
Frenki Hunter
Frenki Hunter
Na Autoforum.cz je článek, o svolávání a výměně 69 tisíc kusů autobaterií v Chevy Bolt. Tahle sranda přijde GM v přepočtu na cca 15 miliard korun.
Frenki Hunter
Frenki Hunter
V mém širokém okolí není ani jeden elektromobil. Navíc, zdejší elektrické sítě neumožňují nabíjení el.aut. Celá el. infrastuktura by musela být obměněna. A i tak by nikdo nedal za tu hloupost "mega +". Nehledě na ceně elektřiny. Ta jednoznačně poroste, pravidelně se bude navyšovat a tak provoz, který nyní vypadá, jako super, bude dražší, než u spalováků. Nehledě na chybějící výběry daní, které potlačením spalováků zaplatí majitelé těch el. nesmyslů. Tedy, nemá smyls tlačit na pilu. Ať se postupně ladí to, co se bude moci nabídnout, jako POUZE dílčí (!) alternativa. Syntetická paliva už existují a plynové pohony také. Jen totální idiot by tohle chtěl násilně poelektrizovat. A automobilky, které na tuhle falešnou notu naskočily, nechť za svou chybu v odhadu na trhu zaplatí. Jejich volba - jejich chyba. Trh vždy rozhodoval, a zase rozhodne. Nemilosrdně.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze