Mercedes-Benz EQE. Oznamuje se sternfahrerům elektrickým...

Kompletní představení
Mercedes-Benz EQE. Oznamuje se sternfahrerům elektrickým...
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Mercedes vstupuje s elektřinou do segmentu E, kde je tradičně nejsilnější
  • Nový model EQE bude zatím jen alternovat konzervativnější třídě E
  • Přináší do své třídy revoluční novinky, již známé z modelu EQS

Půl roku po vlajkovém EQS se představuje model pro mnohem širší masy. Mercedes-Benz EQE, patřící do vyšší střední třídy, se podle osvědčeného schématu stane alternativou spalovací, tradiční třídy E. Používá stejnou techniku jako EQS, byť samozřejmě s některými omezeními. K dispozici například budou, minimálně zpočátku, slabší pohony a v nabídce se neobjeví některé aristokratické prvky výbavy, známé z EQS. Je tu ovšem velká změna; na rozdíl od liftbacku EQS je EQE tradiční tříprostorový sedan.

Druhý velký elektrický Mercedes vyjíždí na stejné čistě elektrické prémiové platformě EVA2 jako již představený vrcholný model EQS. Vyrábět se bude Pekingu pro čínský trh a v Brémách pro zbytek světa. Představí se na mnichovském autosalonu IAA 2021, na silnice vyrazí v polovině roku 2022. Základními rozměry 4946 × 1961 × 1512 mm (D × Š × V) připomíná dimenze aktuálního modelu CLS.

Tvary sedanu EQE se více blíží tradicím, než u liftbacku EQS

Linie vyznávají podobný styl jako u ostatních, již představených elektrických modelech řady EQ. Základní tvary jsou tedy narýsovány jedinou kontinuální křivkou, bočnice se vyvarovaly výrazných členicích prvků a kabina se podle zásad „cab forward“ posunula vpřed. To sice může být vnímáno jako prohřešek proti zásadám klasické automobilové elegance, ovšem odškodněním by měl být nadprůměrně prostorný interiér. Přinejmenším tedy na délku a šířku, výškové milimetry se pochopitelně musely podělit s velkou baterií v podlaze platformy, která se zasloužila o vyšší pozici k sezení řidiče o 65 mm ve srovnání se současnou generací třídy E (W 213). Krátké převisy se zasloužily na královském rozvoru 3 120 mm, který by měl zmíněné „éčko“ pomoct deklasovat i délce interiéru a prostoru pro ramena. Naopak kufr o objemu 430 l žádné rekordní ambice nemá.

Kola budou na výběr z rozměrové palety 19–21". Ve výbavě dále nebudou chybět přepychové prvky, již známé z EQS; například superobrazovka MBUX Hyperscreen, elektrické ovládání dveří (zde jen předních) či natáčení zadních kol, které zmenší průměr otáčení z 12,5 na 10,7 m (bude opět dvoustupňové jako v EQS s tím, že vyšší stupeň natáčení bude aktivován dálkově za předplatné). V seznamu extravýbavy nechybí ani vzduchové pérování Airmatic s adaptivním pérováním ADS+ či světlomety Digital light s 1,3 milionem mikrozrcadel v každém, schopné vykreslovat na vozovce velmi precizní obrazce. Audiofilové sáhnou po high-endové sestavě Burmester s 15 reproduktory a 710 W hudebního výkonu. Pohodu dýchací sestavě zajistí Energizing Air Control Plus s gigantickým HEPA filtrem pod kapotou. Komu by to nestačilo, může přidat luxusní masáž s audiovizuálními relaxačními programy. Vůz je možné parkovat i s pomocí chytrého telefonu.

Interiér bude orientován horizontálněji než ve třídě E

Startovní verze dostala tradiční označení EQE 350. Pohání ji synchronní elektromotor s permanentními magnety o mocnosti 215 kW (292 k) a 530 Nm u zadní nápravy, zdrojem síly bude Li-ion baterie s využitelnou kapacitou 90 kWh. Dojezd by měl podle WLTP atakovat impresivních 660 km. O dalších motorizacích se automobilka nezmínila, včetně druhé startovní. Podle nás půjde o výkonnější model s pohonem všech kol. V budoucnu se prý máme těšit i na supervýkonné provedení AMG s výkonem 500 kW (680 k). AC nabíječka je vždy třífázová, standardně 11kW, za příplatek 22kW. Stejnosměrné nabíjení kvůli absenci 800V architektury propustí maximálně 170 kW, což je hodnota, zaostávající za konkurencí. Na druhou stranu Mercedes poskytne nadstandardní záruku na baterii 10 let/250 000 km.

Baterie redukovala obsah strategického kobaltu pod 10 %, automobilka si ji vyrábí v nové hale v závodě Stuttgart-Untertürkheim. Je vybavena inteligentním termomanagementem, který spolupracuje s baterií a dokáže předvídat její vyšší zátěž či příjezd k nabíječce. A podle toho ji s předstihem naladit na optimální teplotu. Pro čínský trh bude EQE vybaveno tamějším konektorem BG/T, pro japonský pak CHAdeMO. Ten bude mj. podporovat obousměrné nabíjení. Samozřejmě se počítá i s podporou komfortního nabíjení Mercedes me Charge. Palubní systém bude podporovat několik nabíjecích profilů, které se aktivují automaticky podle aktuální polohy.

Nové EQE razí odlišný, globálnější designový jazyk, přesto by jste jej měli ihned identifikovat

Cenu ani parametry ostatních verzí zatím neznáme, další informace přineseme přímo z mnichovského výstaviště, kde se už chystá oficiální světová premiéra a my budeme při tom.

Jediný model by se opět měl stát standardem pro taxikáře, ředitele i diplomaty

Technické parametry Mercedes-Benz EQE 350

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 946 × 1 961 × 1 512 mm, 2 350 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon215 kW, 292 koní, točivý moment: 530 Nm
Baterie? (90,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,5 kWh / 100 km, dojezd: 660 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze