Mercedes-AMG EQE 43 4Matic
test

Mercedes-AMG EQE 43 4Matic

I ti nejnáročnější budou spokojeni
2

Druhá nejrychlejší varianta modelu EQE se stala naším dalším objektem zájmu. Prověřili jsme ji na dálnici, ve městě a taktéž jsme se pozorně zaměřili na její techniku. Jak moc nám vadily některé nedostatky a je cena tři miliony korun oprávněná?

Prvním modelem na nové elektrické platformě EVA byl luxusní liftback EQS, který již před delší dobou prošel naším testem. Krátce po něm se představil o třídu menší a velmi podobný model EQE. Ten je nejen menší, ale i když vypadá velmi podobně, jde o sedan. Jako první jsme dostali na test paradoxně verzi, která na český trh dorazila teprve před měsícem. Jde o Mercedes-AMG EQE 43 4Matic, tedy slabší ze dvou sportovně laděných verzí s označením AMG. „Pod kapotou“ má 476 koní a pro tuto verzi lze pořídit pohon všech kol. O to zajímavější je svezení s tímto krasavcem, což potvrzují i moje dojmy.

Technické parametry Mercedes-Benz EQE AMG 43 4Matic

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 964 × 1 906 × 1 492 mm, 2 535 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon350 kW, 476 koní, točivý moment: 858 Nm
Baterie100 kWh (90,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,6 kWh / 100 km, dojezd: 503 km
Cena od2 847 000 Kč

Mercedes EQE je přibližně o 20 cm kratší než EQS a na délku měří 4,96 metru. Šířka je 1,9 metru a výška mírně pod hranicí metru a půl. Výrazně menší je oproti EQS hlavně zavazadlový prostor, který má pouhých 410 litrů a kvůli karoserii typu sedan je omezen i vstupní otvor. Námi testovaná verze nestojí zrovna málo, protože její cena začíná na 2,7 milionech Kč. Přidejte si k tomu hromadu příplatků a rázem není problém za AMG EQE 43 zaplatit tři miliony korun. Musím ale uznat, že připlatit si za hezčí kola nebo adaptivní podvozek se rozhodně vyplatí. A jelikož jsme měli druhé nejvýkonnější EQE v nabídce jako první v ČR, nezbývalo než jej otestovat hned z několika úhlů. Před pár týdny jsme vám ukázali výsledky testu dálničního dojezdu a také test spotřeby. Nyní je na řadě klasický test včetně videa.

TEST: Mercedes-AMG EQE potěší i nejnáročnější – Jak jezdí druhý nejrychlejší Mercedes EQE?

Po provedených testech jsme zjistili, že Mercedes AMG EQE 43 má nadměrnou spotřebu hlavně na dálnici. Tam stačí jet klidně jen 140 km/h a rázem se vám dojezd sníží na přibližně 300 km. Ve voze přitom nesmíte jet ve více jak dvou lidech a nesmí to být v zimě. To je velké a překvapivé negativum, které sportovní verzi EQE podráží nohy. Největší maximální rychlost je v případě této verze elektronicky omezena na 210 km/h, ale popravdě si neumím představit, co by se stalo v případě, že bych se s tímto elektromobilem rozhodl pro jízdu na německé dálnici. Zřejmě bych na plnou baterii o kapacitě 90,6 kWh ujel sotva 200 km, což je u auta s cenou až tři miliony korun velmi málo.

Drobné překvapení naopak nastalo při jízdě ve městě. Tam umí Mercedes-AMG EQE 43 jezdit za celkem slušné hodnoty, což platí i na okreskách. Případného majitele potěší i maximální nabíjecí výkon, kterého jsme během testu dosáhli na Hyperchargeru od PRE. Podařilo se nám vůz nabíjet výkonem 170 kW, což je i papírové maximum, kterého je auto schopné dosáhnout. Nabíjecí výkon je i kolem 50 % stále dost vysoký, kolem 150 kW a postupně klesá. U 80 % už ale Mercedes nabíjel výkonem jen kolem 80 kW a z 10 % se na tuto hodnotu dostal přesně za 30 minut. V tomto ohledu spadá jen do průměru a někteří konkurenti jsou už mnohem dále. Například Audi e-tron GT s podobně velkou baterkou, ale 800V architekturou se na 80 % nabije o 10 minut rychleji, což je velký rozdíl. Ocenit musím, že auto vzorně plánuje samo nabíjecí zastávky na delších trasách a automaticky také připraví baterii na maximální nabíjecí výkon.

Díky příplatkovému podvozku s několika jízdními režimy byla jízda ve sportovně naladěném EQE jako na obláčku i tehdy, když zrovna pod koly nebyl úplně hladký asfalt. V rámci vyšší základní ceny čeká na každého majitele bohatá technologická výbava. Za příplatek ji ale lze ještě dovybavit například virtuální realitou, která je implementována do navigačního systému MBUX. Řidič tak má skvělý přehled o tom, kam má přesně jet a na cestě se mu na palubním displeji zobrazují imaginární světelné šipky. Vhod přijdou i chytrá LED světla s funkcí promítání některých informací na vozovku. V rámci kritiky si ale neodpustím několik poznámek. Záplava černého klavírního laku všude možně v kabině je možná až zbytečným luxusem, který bych si rozhodně odpustil.

Taktéž přeplácaný sportovní volant s mraky tlačítek a mořem dotykových ploch nemusí být každému po chuti. Vypadá sice skvěle, ale ovládání některých funkcí je skrze něj za jízdy velmi složité a pozornost odvádějící. Vozu chybí „frunk“, což je opětovné mínus, které jsme museli dát i většímu sourozenci v podobě EQS. Proč to konkurence umí a Mercedes ne? Odpověď neznáme a jediný otvor, který je zvenčí funkční, je nálevka pro kapalinu do ostřikovačů. Ta se otevře po stisknutí dvířek nad levým blatníkem. Tím ale výtky k EQE končí. Za prvotřídní považuji jízdní projev a ovladatelnost. V základu Mercedes vůz osazuje pneumatikami Michelin Pilot Sport EV – díky nim je jízda se sportovně zaměřeným EQE návykovou záležitostí. Auto vždy zarytě drželo zvolenou stopu a ani po deaktivaci systému ESP se nenechalo vyprovokovat k větší přetáčivosti.

Je tak opravdu škoda, že navzdory vyšší kapacitě baterie se s tímto kouskem nedá dovádět delší dobu. Doporučuji určitě příplatek za výkonnější brzdy. Rozhodně jsou potřeba, a to nejen kvůli vyšší hmotnosti. Zkušenější řidiče to bude za volantem tak bavit, že mnohdy zapomenou přemýšlet a s klasickými brzdami by mohlo být brzy zaděláno na problém. Co je také důležité zmínit, to je hlídání nabíjecích stanic v okolí. Stačí s vozem zajet na okruh nebo opuštěné letiště a rázem si buďte jisti, že baterka bude svou kapacitu ztrácet stejnou rychlostí, jakou by vám ubývalo palivo v nádrži klasického sportovního Mercedesu.

A závěr? Mercedes-AMG EQE 43 4Matic je ideálním sportovním náčiním pro ty, kteří milují kombinaci luxusu a vysoké dávky sportovnosti. Ty nejnáročnější může potěšit verze AMG EQE 53 4Matic+, která nabídne ještě vyšší výkon a zřejmě i dechberoucí dynamiku. I námi testované nižší provedení ale rozhodně neudělá ostudu a za vynaložené peníze dostane každý velmi dobře jezdící elektromobil, který kromě vysoké spotřeby na dálnici nemá žádné větší nedostatky.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

mercedes-benz-eqe
Klady
  • adaptivní podvozek
  • ohromující dynamika
  • sedadla a vnitřní prostor
  • sportovní design
Zápory
  • při sportovnější jízdě se baterie rychle vybije
  • velká spotřeba na dálnici
Diskuze ke článku
Jiří Šťastný
Jiří Šťastný
Za nejnáročnějšího se teda nepovažuju a spokojený bych rozhodně nebyl.
Audi E-tron GT je minimálně o jeden mílový krok dál. V rychlosti nabíjení, efektivitě a za mě i v designu, byť to je samozřejmě subjektivní záležitost. Mercedes se svojí 400V architekturou a absencí převodovky notně zaspal dobu a snaží se to maskovat pro mě cirkusovou přeplácaností vně i uvnitř.
Dojezd i spotřeby bych asi zkousnul, ale musely by být při stylu odpovídajícím pětiset koňovému autu. 28 kWh při líném dálničním tempu je poměrně dost. Hlavně ale ta rychlost nabíjení, to je ostuda, tam dostává MB na frak od korejců z úplně jiné cenové úrovně. O E-tronu GT ani nemluvě, ten se ještě nad 50ti procenty SoC nabíjí citelně přes 200 kW a na úroveň maxima EQE klesá až při 2/3 nabití, o tom se Mercedesu může jenom zdát
Dini Dini
Dini Dini
Že nemá frunk ID.3/ID.4 s krátkou kapotou a mraky místa vzadu, to chápu a jsem za to radši, než na Modelu 3, kterej má vzadu místa podstatně míň, až málo ale má dlouhou kapotu, pod kterou se vešel frunk. Ale EQE má kapotu velkou dostatečně...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze