Odborníky i laiky dělí diskuze o výhodách a nevýhodách dvou různých přístupů ke konstrukci elektromobilů; zda je lepší stavět je na sdílené platformy, nebo jim vyhradit vlastní. Aktuálně je přiživila premiéra nového BMW i7, které bude sdílet techniku se spalovacími modely, na rozdíl do konkurenčního Mercedesu EQS. Ten naopak využil platformu EVA specializovanou na čistě elektrické automobily. Specializované platformy nabízejí zpravidla větší dojezd + lépe využitý vnitřní prostor a na silnicích dodnes jezdí řada starších elektromobilů vzniklých prostou přestavbou spalovacího modelu, které svým dojezdem zřídkakdy dosahujícím aspoň 200 km neoslnily.
O to víc překvapil viceprezident Mercedesu Christoph Starzynski zodpovědný za vývoj elektrických pohonů, když v rozhovoru pro motor1.com prozradil, že příští generace malých tříd A a B, včetně odvozených modelů CLA, GLA a GLB, budou nadále nabízet i konvenční spalovací pohony, aby zůstaly cenově dostupné. Na tom by nebylo nic zvláštního, jenže ony budou sdílet novou platformu MMA uvedenou v roce 2024 s bateriovými elektromobily. Nemáme se ale prý bát; kompromisy, které z tohoto úsporného řešení vzejdou, budou na straně spalovacího, nikoliv elektrického pohonu. Co přesně si pod tím představit, to v tuto chvíli nevíme, stejně jako dosud neznáme žádné podrobnosti o chystaných novinkách.
Platforma MMA má přinést do kompaktní třídy dosud nevídané technologie zčásti odkoukané od konceptu EQXX. Především unikátní anodovou chemii zvyšující energetickou hustotu článků a pasivní vzduchové chlazení baterie. Ke slovu by také mohla přijít aktivní aerodynamika včetně aktivního chlazení pouze v případě potřeby.
Ze stejného zdroje pochází i další a velmi zajímavá informace, která možná zchladí část nekritického nadšení pro elektromobilitu. Podle technického ředitele společnosti Mercedes-Benz Markuse Schäfera totiž dosažení nákladové parity na výrobu elektrického a konvenčního automobilu rozhodně není otázkou první poloviny aktuální dekády, jak prorokuje řada analytiků. To také jeden z důvodů, proč Mercedes zatím spalovací pohony, benzinové i naftové, zatím do starého železa posílat nechce. A čeká jej významný úkol ořezat náklady na další vývoj. Mercedes se rozhodl výrazně ušetřit na vývoji softwaru, který bude realizovat sám bez subdodávek od partnerů. Proto vyvíjí i vlastní operační systém MB.OS chystaný rovněž na rok 2024 a buduje velký tým vývojářů. Cílem je neplatit drahé licence firmám, jako je NVIDIA či Bosch. Jenže tyto úspory se samozřejmě projeví až v delším časovém rámci.