MBUX Hyperscreen Mercedesu EQS
test

MBUX Hyperscreen Mercedesu EQS

Co umí 56" displej za 233 000 Kč?

Pokud tíhnete k moderním technologiím nejen v oblasti jízdního pohonu či autonomního řízení, ale také v oblasti infotainmentu, jistě jste již slyšeli o systému MBUX Hyperscreen od Mercedesu. Co všechno tento technologický skvost v podobě obří 56" obrazovky linoucí se napříč palubní deskou umí? To prozradíme na řádcích níže.

Hned na začátek zmiňme malou „formalitu“ v podobě ceny tohoto příplatkového příslušenství, která se zastavila na hodnotě 233 133 Kč, což rozhodně není málo, na druhou stranu se jedná o unikátní kousek techniky a také má celou řadu zajímavých funkcí a vlastností. Celková uhlopříčka 56" se pak skládá z uhlopříček tří displejů, jež mají 12,3" + 17,7" + 12,3". Ve všech případech se jedná o zobrazovací panely typu OLED, což už je samo o sobě stále relativně drahá technologie, jež se chlubí špičkovým (nekonečným) kontrastem, krásně sytými barvami i příkladnými pozorovacími úhly. Prostřední displej je pak mírně zakřivený, což je na první pohled neznatelné, avšak napomáhá to k pohodlnějšímu ovládání.

MBUX na Hyperscreen od Mercedesu je NEJLEPŠÍ infotainment – test

Mercedes-Benz EQS 450+

Rozměry5 216 × 1 926 × 1 512 mm, 2 480 kg
Výkon245 kW
Baterie112 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd (WLTP)733 km

Biometrické zabezpečení na několik způsobů

K tomu, aby se uživatel vůbec přihlásil ke svému uživatelskému profilu, si může aktivovat hned několik možností odemknutí. Kromě klasického hesla je totiž k dispozici také rychlá čtečka otisků prstů či ověření pomocí obličeje. Senzory pro rozpoznání obličeje uživatele se pak nachází v blízkosti 12,3" digitální přístrojové kapličky. U ní lze klasicky měnit různé druhy obrazovek, ať už se jedná o zobrazení mapových podkladů přes celý displej nebo tachometrů a jiných ukazatelů. Milovníci svižné jízdy například ocení ukazatel přetížení, všichni pak široké možnosti nastavení, ať už se jedná o vizuální téma či ladění samostatných barev.

K dispozici je rovněž head-up displej, který je skutečně velký a rovněž lze různě konfigurovat. Je libo sportovní displej s ukazatelem výkonu nebo třeba indikátor toho, jak je jízda ekologická? Uživatel si může vybírat přesně dle přání a potřeb. Head-up displej se tedy skutečně povedl a navíc i jeho nastavení je intuitivní.

Ve středu dění

Pravděpodobně největší dojem udělá na posádku vozu hlavní (středový) displej, který využívá koncept zobrazení „Zero Layer“, což znamená, že je v pozadí vždy zobrazená navigace, nad níž levitují další tlačítka. Mercedes v rámci této plochy inteligentně navrhuje funkce – například, když jedete směrem k domovu, tak se automaticky nabídne možnost navigace domů. Působivá je rovněž úroveň detailů mapových podkladů či velmi pěkné modely budov a jiných struktur ve 3D.

Na mapě si samozřejmě lze vyhledat i nabíjecí místa, ale také informaci o tom, kolik je zde volných míst. U každé nabíjecí stanice si uživatel může rozkliknout její detail a u některých poskytovatelů je možnost spustit nabíjení i na dálku. U kompatibilních stanic tedy stačí přijet ke stanici a v infotainmentu vybrat stojan, kde chcete nabíjet. Není potřeba řešit kartu, aplikaci ani nic jiného. Při navigaci například do Hamburgu pak mapa vypočítá, u kterých stanic je ideální po cestě zastavit, jak dlouho zde budete nabíjet a zobrazí další informace. V rámci maximalizace dojezdu si pak lze deaktivovat nepotřebné funkce, jako je vyhřívání sedadel a podobně. Mercedes má zkrátka všechno vychytané do nejmenších detailů. Dokonce si lze nastavit, jaký vyžadujete stav nabití baterie vozu v cíli. K dispozici je i rozšířená realita, která se však zobrazuje na displeji, nikoliv přímo na čelním skle.

Budete žasnout, kolik nečistot ze vzduchu Mercedes EQS odfiltruje.

Pravděpodobně příliš nepřekvapí, že Mercedes má špičkovým způsobem zpracované také EQ funkce, uživatel má tak možnost konfigurace různých profilů nabíjení uzpůsobených pro různá místa (dle GPS) či propracovaný monitoring spotřeby. Prohlédnout si lze i povedenou vizualizaci natočení kol, dynamiky jízdy, zda se zrovna rekuperuje apod. Neschází ani enormní množství asistenčních systémů, kde si lze konfigurovat také ambientní osvětlení a spoustu dalšího.

Čistička vzduchu i soukromý masér

Prémiový elektromobil Mercedes lze pochopitelně ovládat také hlasovými pokyny. Stačí se tedy zeptat, jaké je počasí, zadat žádost o navigovaní domů nebo prohodit, že je vám zima, aby se zvýšila teplota. Alergici, ale i všichni ostatní, pak jistě ocení i propracovaný filtrační systém EQS. Ten zvládne zachytit i velmi malé částice (o velikosti PM2,5) a zároveň zobrazit, jaké množství těchto částic se nachází venku a uvnitř vozu. Při jízdě městem (a především pak se starším spalovacím vozem před vámi) možná budete žasnout, kolik těchto nečistot zvládne vůz odfiltrovat.

Mercedes-Benz EQS

Praktická je také horní lišta na hlavním displeji, kterou lze rychle stáhnout a rovnou si díky ní aktivovat masáž či další funkce. Zaujalo nás také, jak je celý systém svižný a má dostatek výkonu navzdory soustavě displejů o velmi jemném rozlišení.

Aplikace pro každou příležitost

V infotainmentu neschází sekce Mercedes me, kde si lze dokupovat různé funkce, k dispozici je také celá řada aplikací. Díky integrované SIM kartě tak budete mít vždy přehled o aktuálním počasí, které je rovněž velmi pěkně vizualizované. Nechybí ani prohlížeč, který funguje relativně svižně, nejrůznější hry či galerie, která zobrazí záběry z vestavěných kamer. To je velmi praktická funkce, kterou oceníte zejména, pokud do vašeho zaparkovaného vozu někdo nacouvá, aniž by dotyčný zanechal kontakt. Ve virtuálním obchodě lze navíc stáhnout různé další aplikace a nechybí ani sekce In-Car Office s integrací kalendáře uživatele.

Celý systém podporuje také bezdrátové (bezplatné) aktualizace, jejichž aktuálnost lze i manuálně zkontrolovat. Rychle funguje i přepínání jednotlivých uživatelů, s jejichž účtem se může měnit také ambientní osvícení a další nastavení, která se zálohují do cloudu.

Displej pro spolujezdce

Dokonce i na sedadle spolujezdce si lze aktivovat samostatný uživatelský profil. Škoda jen, že se během jízdy i na tomto displeji automaticky deaktivuje možnost hrát hry či prohlížet internet, dá se však očekávat, že toto omezení výrobce odstraní. Problém pak není ani přehazovat obsah z displeje před spolujezdcem na hlavní obrazovku a naopak či se systémem spárovat bezdrátová sluchátka.

Mercedes-Benz EQS

Zhodnocení

MBUX Hyperscreen Mercedesu EQS hledá konkurenci jen těžko. Jedná se totiž o dokonalou ukázku toho, jak může vypadat integrace několika (vysoce kvalitních OLED panelů) v rámci palubní desky s pokročilými funkcemi v prémiovém vozidle.

Foto: Martin Pultzner, fdrive.cz

mercedes-benz-eqs
Klady
  • více způsobů biometrického rozpoznávání
  • široké možnosti nastavení
  • propracovaná vizualizace různých ukazatelů
  • vysoce kvalitní OLED panely
  • špičková integrace a propojenost displejů
Zápory
  • uzamknutí možnosti hraní her během jízdy na displeji spoluzejdce
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze