Nestačí vám 658 koní pro Mercedes EQS? Brabus má win-win řešení

Nestačí vám 658 koní pro Mercedes EQS? Brabus má win-win řešení
Fotografie: Brabus
  • Firma Brabus z německého Bottropu upravuje Mercedesy už 46 let a patří v oboru ke špičce
  • Její produkty míří za tou nejnáročnější klientelou, což platí i pro elektromobily
  • Nejnověji si vzala do prádla nejsilnější Mercedes EQS a vznikl elitní výrobek za elitní cenu

Renomé porúrských ladičů z Brabusu už proniklo i k vedení automobilky Mercedes-Benz, jejíž výrobky jsou cílem jejich úprav zdaleka nejčastěji. Ta příležitostně prodává své automobily vyladěné Brabusem i ve vkastní dealerské síti. Není divu, protože v záplavě tuningových firem nejrůznějších úrovní patří právě firma z Bottropu k těm nejsolidnějším. A také nejdražším; klienti už si zvykli platit za upravený vůz klidně dvojnásobek původní částky. K dispozici je samozřejmě i rozsáhlý individualizační program, jímž lze cenu prakticky neomezeně navyšovat o další statisíce. Eur, samozřejmě.

Jako vždy Brabus nasazuje vlastní masku s logem B. Použít hvězdu na masce nemá od automobilky dovoleno, jen na volantu ji může nechat

Zatím nejvýkonnější Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ se tak dostal do těch nejlepších rukou. Už samotný fakt, že vůz prošel hned dvěma ladicími kúrami, první u AMG a druhou v Brabusu, slibuje něco mimořádného. A skutečně; pomocí blíže nespecifikovaných úprav narostl výkon z 658 na 761 koní a točivý moment z 950 na 1 040 Nm. Přineslo to zlepšení akcelerace z klidu na stovku z 3,8 na 3,4 sekundy a také vyšší maximální rychlost. Ta vzrostla z 220 na 250 km/h a svědčí o tom, že součástí úprav nebylo pouhé ladění řídicí jednotky, ale také rozsáhlé mechanické úpravy.

To ostatně ukazuje podvozek pečlivě přeladěný a snížený vpředu o 15, vzadu o 20 milimetrů. To má, kromě očekávatelného zlepšení dálniční stability, také jeden pozoruhodný efekt. Za spolupráce pečlivě vycizelovaného bodykitu totiž výsledné úpravy zlepšily (!) beztak skvělou aerodynamiku a výsledkem by měla být dokonce nižší spotřeba ve středních rychlostech. Konkrétní čísla neznáme, ale docela přesnou představu si můžeme udělat z toho, že součinitel čelního odporu vzduchu klesl o 7,2 % a o podobných 7 % naopak narostl dojezd.

Jakostní useň kam se podíváš; i tak by šlo popsat úpravu interiéru provedenou Brabusem

Svůj podíl na tom mají i exkluzivní, lehká kovaná 22" kola, která snižují neodpružené hmoty a zlepšují proudění vzduchu kýženým směrem. Tak trochu to vypadá, že se Brabusu podařilo sloučit vodu s ohněm, protože efektem úprav je i údajné 40% omezení aerodynamického vztlaku zadní nápravy, což je obyčejně v přímém rozporu se snižováním čelního odporu vzduchu. Brabus se zároveň dušuje, že provedené úpravy podvozku nekazí jízdní komfort.

Na komfortu se ostatně zapracovalo i v interiéru. Ten lze upravovat téměř donekonečna a splnit i ta nejpodivnější přání zákazníků, proto není nutné se o něm příliš rozepisovat. Za zmínku však stojí přečalounění celého interiéru ekologicky činěnou kůží, a to i na místech, kde předtím nebyla. Například na palubní desce, výplních dveří, loketních opěrkách, stěnách zavazadelníku či přidaných zadních krytech sedadel s odkládacími kapsami. Přibyly rovněž polštářky, pochopitelně kožené. Stropnice se dočkala alkantarového potahu, všechny ostatní plochy pak třívrstvé mikrovláknové látky Dinamica. Nechybějí ani exkluzivní velurové koberečky do salonu i kufru, karbonové kryty pedálů a podsvícené prahy s logem Brabus.

A kolik za to? Kulantních 299 468 eur včetně DPH, tedy bezmála dvojnásobek německé ceny základního modelu AMG 53 4Matic+ za 155 009,40 eur. Česká cena nebyla stanovena, bude se odvíjet od té německé. Při aktuálním příznivém kurzu eura by to tedy bylo zhruba 7 023 000 Kč. Neváhejte, až bude euro zase za 25 korun, už to bude téměř 7,5 milionu Kč.

Mercedes-Benz EQS – test

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze