Hyundai má nový recept na zlevnění elektromobilů

Hyundai má nový recept na zlevnění elektromobilů
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Korejského koncernu se začíná dotýkat obchodní válka mezi Čínou a Spojenými státy
  • Jako spojenec USA se Hyundai rozhodl začít řešit závislost na dodávkách baterií z Číny

List The Korea Herald přišel s informací, že tamější koncern Hyundai Motors intenzivně hledá cesty k omezení importu z Číny. Jednou z nich má být vývoj vlastního a výrazně vylepšeného typu LFP baterií. Ty jsou už z principu výrazně levnější a bezpečnější než obvyklé NCM/NCA, avšak nabízejí nižší energetickou hustotu. Právě na ni se vývojové laboratoře zaměřily a údajně se jim podařilo prolomit magickou hranici 300 Wh/kg, tedy hodnoty obvyklé dosud právě u NCM baterií. Právě tento typ by Hyundai měl začít koncem příštího roku vyrábět ve vlastní režii, byť ve spolupráci s některým z domácích výrobců kalibru LG Energy Solution, Samsung SDI či SK On. Hyundai za tím účelem investuje během příštích deseti let 9,5 bilionu wonů (17 milard korun) do vývoje baterií.

Koncern už LFP baterie ve svých levnějších elektromobilech značek Hyundai a Kia používá, jde ovšem o import od čínského CATLu. Ten by měl být od roku 2025 postupně nahrazován vlastní produkcí a koncernu by to mělo pomoci ve splnění cíle stát se do konce aktuální dekády jedním ze tří největších světových výrobců elektromobilů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze