Jak moc se může nevyplácet do USA dovážet automobily, se čerstvě přesvědčil například Hyundai. Ten se svým modelem Kona Electric za starého systému pobídek dosáhl na plnou podporu ve výši 7 500 USD (166 000 Kč) daňového kreditu, dostal se tak na finální prodejní cenu pod 27 000 USD (597 000 Kč) a sklízel bohaté prodejní úspěchy. Domácí Chevrolet Bolt, který kvůli příliš velkým prodejním objemům nárok na podporu naopak ztratil, se chtě nechtě musel přizpůsobit a základní prodejní cenu nastavil na 26 500 USD, resp. 27 800 USD (Bolt EV/EUV).
Jenže uvedení Bidenova Antiinflačního aktu s kouzelnou zkratkou IRA (Inflation Reduction Act) situaci zcela změnilo. Podmínkou udělení dotace se totiž stal domácí původ automobilu, nebo aspoň jeho přesně stanovené části, trh se tak pro některé obrátil vzhůru nohama. Konkrétně pro tyto dva automobily, protože Kona Electric tímto okamžikem nárok na podporu ztratila, protože její finální cena den ze dne vyrostla o plných 26 % na 34 885 USD (771 000 Kč). Zato Bolt, který se na výsluní amerických dotací naopak vrátil, lze nyní po odečtení dotací pořídit pod 20 000 USD, tedy levněji než jakékoliv spalovací auto stejné značky, především ale téměř o 15 000 USD levněji než Konu Electric, což bude mít na prodeje zcela očekávatelné následky. Chevrolet také podle insideevs.com hned oznámil posílení výrobních kapacit a záměr letos prodat přes 70 000 kusů tohoto letitého modelu.