Samotné důvody, proč Tesla minulý týden historicky poprvé zlevnila své automobily, jsou stále předmětem dohadů. Zatímco automobilka mlží a oficiálně sdělila cosi o „částečné normalizaci inflace nákladů“, obecně se má za to, že tím řeší zadrhávající se poptávku po svých produktech. Před zlevněním totiž prakticky zmizely čekací doby na dodání objednaných Tesel, které celé roky patřily k věci a byly neklamnou známou přetrvávající převisu poptávky nad výrobními kapacitami. Opatření podle electrek.co zabralo nad očekávání a zájem o nové Tesly vyskočil v USA, které jsou stále nejdůležitějším trhem, do rekordních výšin.
Americké prodejny hlásí rychlé snižování skladových zásob a brzké vyčerpání alokovaných slotů pro první kvartál, což se za jiných okolností stává až mnohem později v průběhu čtvrtletí. Spojené státy ovšem nejsou jediné, které takto zareagovaly. Podobně se zachoval i čínský trh, který navíc přidal reakci v podobě náhlých slev u konkurentů. Ceny snížil například XPeng. Vypadá to tedy, že Tesla, která si jen o něco snížila své rekordní marže, rozpoutala cenovou válku. A protože jako jedna z mála má šanci ji dlouhodobě ekonomicky ustát, zdá se, že se schyluje k důležitému mezníku v historii šíření elektromobilů.
Jestli mohu prispet svou troskou do mlyna tak je to uplne jedno.
Pokud chcete kterekoli z nich koupit a neplanujete s nim jezdit jen na nakupy tak budete v prvni rade potrebovat mit ho kde nabijet.
Ja jezdim v Tesle uz sest let a na otazku, kterou mi nedavno nekdo polozil “jestli bych si zase koupil Teslu” jsem vyhrkl, ze “ne”.
Uz davno vyhlizim co jineho nez Teslu si poridim priste, a kdyz konecne prisla doba, kdy uz je z ceho vybirat, doba kdy uz jsou na trhu i lepsi auta nez Tesla tak se ovsem mezi tim stalo to ceho jsem se nekde v koutku duse obaval.
Ty ostatni auta se uz prodavaji ve velkem mnozstvi a budou cim dal vice. Bohuzel, ale tomu tempu absolutne neodpovida vystavba nabijeci infrastruktury.
Aktualne si odpocivam po dnesni lyzovacce v Livignu kam jsem prijel vcera po trase ze zapadnich Cech, a ta cesta byla hodne smutna pri pohledu jak malo nabijecich ultrarychlych konektoru pro neTesly se na te trase nachazi. V kontrastu toho kolik stojanu Tesla supercharger na stejne trase potkam je to jeste smutnejsi.
V nedavnem clanku tady na FD kde pan redaktor popisoval svou cestu s ID Buzz do Drazdan zminil jaky mel problem tam nabit a ja si zacal uvedomovat, ze pokud chci jezdit i nadale stejne bezstarostne jako doposud pak mi patrne nezbude nez pokracovat s Teslou.
Pri pohledu na prodejni uspechy ostatnich vyrobcu ev, ktere uz nejdou prehlednout ani na silnicich, ale hlavne na nabijeckach, jsem totiz presvedceny, ze se nemilosrdne blizi doba kdy budou jejich uzivatele stat v exponovanych casech pri cestach na dovolenou, ale i jinam u nabijecek drsne fronty.
A nez na to trh zareaguje a zacne tuhle diru zaplnovat cekaji elektromobilisty ostatnich vyrobcu krusne chvile, zatimco Teslyste se budou na tu frontu naproti k usmolenym ctyrem stojanum Ionity divat pripojeni k jednomu z deseti stojanu SC (napriklad v Kobliz), a podle meho nazoru bude tenhle stav trvat nejmene par pristich let.
Teď se třeba Y dostane zřejmě pod cenu EV6, ale nijak dramaticky. EV6 je ale auto on pořádný kus dál. eSko je pořád přes 3 miliony a to už je teprve nesmysl