Volkswagen zveřejnil první ceny modelu ID.Buzz pro německý trh. Levný rozhodně není

1
Volkswagen zveřejnil první ceny modelu ID.Buzz pro německý trh. Levný rozhodně není
Fotografie: Volkswagen
  • Na domácím trhu jsou k dispozici dvě varianty
  • Základní výbava vozu je poměrně bohatá
  • Cena ID.Buzz Pro se všemi příplatky dosáhne hranice 2 milionů Kč včetně DPH

Právě dnes se spustila možnost objednat si na německém trhu elektrickou novinku od Volkswagenu. K dispozici je osobní verze ID.Buzz Pro a živnostníky potěší užitkové provedení Cargo, jak píše insideevs.com. Při příležitosti uvedení vozu do prodeje byly zveřejněny ceny. Ty rozhodně nekopírují část názvu automobilky a nepatří mezi „lidové“. Posuďte sami. Volkswagen ID.Buzz Pro s dojezdem 420 km a baterií s využitelnou kapacitou 77 kWh vyjde na 64 581 eur bez daně (1,6 milionu Kč). Navzdory bohaté výbavě a výkonu 204 koní je to relativně dost, uvážíme-li, že se nejedná o plně vybavené provedení se všemi příplatky.

O něco lépe je na tom ID.Buzz Cargo, který na německém trhu započal kariéru s cenou 54 431 eur bez daně (1,3 milionu Kč). Co se týče dojezdu, osobní provedení má ujet 421 kilometrů, zatímco užitkové Cargo zvládne až 424 km. V případně nabíjení se obě verze nabíjí z 5 na 80 % za přibližně 30 minut. Po stránce výbavy je ID.Buzz poměrně štědrý a v základu najdeme například Full LED hlavní světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo adaptivní tempomat. Jak to ale v případě německých automobilek bývá, mnoho luxusních prvků výbavy je až za příplatek. Ve výsledku tak velmi slušně vybavená elektrická alternativa k Volkswagenu Multivan T7 vyjde na částku olizující hranici dvou milionů Kč včetně DPH. Otázkou proto je, jak si obě novinky povedou vedle spalovacích modelů T6.1 a T7.

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,7 kWh / 100 km, dojezd: 423 km
Cena od1 149 000 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Vzhledem k tomu, že v poslední době rostou ceny aut do nebes, tak auta a nemovitosti budou jen pro bohaté. Proč se p. Havlín diví, že cena auta je 1,5 mil., vždyť výrobci snad už nic jiného nevyrábí v těchto kategoriích rodinných aut za nižší cenu. Slušně vybavená benzínová Octávka s automatem stojí kolem 1 mil. Kč a Octávka v provedení BEV bude tak 1,5 mil. Kč.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze