Pokud chcete rodinné auto napěchované nejmodernější technologií a s velkorysým kufrem i vnitřním prostorem, tak je pro vás ID. Buzz tou správnou volbou. Uvnitř se totiž budete opravdu cítit jako v pokoji. Novou dodávku jsme vzali na stanici Ionity v Berouně s výkonem až 350 kW a otestovali nabíjení.
K nabíjecí stanici jsem vyrazil druhý den po cestě z Kladna do Drážďan a zpět. Abych baterii lehce zahřál, auto jsme dal na cca 15 minut na DC dobíjecí stanici v Unhošti. Po tomto zahřátí jsem vyrazil po okreskách k nabíjecí stanici v Berouně. Nabíjení jsem zahájil s 25 % a příkon se okamžitě vyšplhal až na 170 kW, což je maximum deklarované výrobcem. Bohužel po pár minutách začal výkon pomalu klesat.
Po 5 minutách nabíjení se baterie auta dobila na 40 % kapacity a výkon klesl z původních 170 kW na 116 kW (373 V a 311 A). O dalších 5 minut později se baterie elektromobilu dobila o dalších 10 % a nabíjecí výkon klesl na 99 kW (374 V a 264 A). Při 15minutovém nabíjení ukazuje nabíjecí stanice dobití baterie vozidla na 60 %, což odpovídá 200 km dojezdu dle palubního počítače, a výkon opět poklesl na 85 kW (377 V a 226 A). Když jsme si ještě chvilku počkali, po 20 minutách dobíjení jsme se dostali na 68 % kapacity baterie a výkon už moc neklesá. Pohybuje se okolo 82 kW (383 V a 215 A). Přesně po 28 minutách se auto dobilo z 25 % na 80 % a výkon nabíjecí stanice lehce stoupl na 84 kW (394 V a 212 A). Následně zažíváme šok. Po 35 minutách je baterie dobita na 90 % a výkon nabíjecí činil velmi dobrých 64 kW (400 V a 159 A). O 5 minut déle jsme se dostali na 94 % kapacity baterie a nabíjecí výkon činil pořád velmi slušných 46 kW (401 V a 114 A). Po 45 minutách nabíjení ukazuje kapacita baterie 98 % a nabíjecí výkon poklesl na 35 kW
Baterii z 25 % až na 100 % se podařilo dobít za 48 minut a bylo k tomu potřeba 63,961 kWh, což odpovídá zhruba ztrátě 2,4 kWh při nabíjení po dobu 48 minut na DC stojanu při venkovní teplotě 10 °C.
V tabulce uvádíme časy nabití a přepočet, kolik kombinovaných kilometrů je možné s danou úrovní nabití dle našeho testu ujet. Při přepočtu používáme spotřebu 23,9 kWh/100 km, kterou jsme naměřili při našem testování na našem okruhu pro sledování průměrné spotřeby v kombinovaném provozu.
Z 25 % do | Délka nabíjení | Rychlost nabíjení | Reálný dojezd při naměřené spotřebě |
---|---|---|---|
40 % | 5 min | 116 kW | 129 km |
50 % | 10 min | 99 kW | 161 km |
60 % | 16 min | 83 kW | 193 km |
68 % | 20 min | 82 kW | 219 km |
80 % | 28 min | 84 kW | 258 km |
90 % | 35 min | 64 kW | 290 km |
94 % | 40 min | 46 kW | 303 km |
98 % | 45 min | 35 kW | 316 km |
100 % | 48 min | 35 kW | 322 km |
Mimo rychlonabíjecí stanice samozřejmě nabijete ID. Buzz skrze standardní konektor Typ2, a to maximálním výkonem 11 kW. Na rozdíl od konkurence Volkswagen nenabízí za příplatek 22kW nabíječku, to ale nějak zásadně nevadí. Zcela vybitou dodávku skrze pomalé nabíjení nabijete za zhruba 8 hodin, což odpovídá rychlosti nabíjení 40 km/h. Přes noc tak není problém i doma auto plně nabít.
Nabíjecí port | Napájení | Čas nabíjení | Rychlost nabíjení | Kapacity nabíjení |
---|---|---|---|---|
Zásuvka | 2,3 kW (1 fáze - 10 A) | 39 hodin 30 minut | 8 km/h | 0 % -> 100 % |
Zásuvka | 3,7 kW (1 fáze - 16 A) | 24 hodin 30 minut | 13 km/h | 0 % -> 100 % |
Wall box | 7,4 kW (1 fáze - 32 A) | 12 hodin 15 minut | 27 km/h | 0 % -> 100 % |
Wall box | 11 kW (3 fáze - 16 A) | 8 hodin 15 minut | 40 km/h | 0 % -> 100 % |
Wall box | 11 kW (3 fáze - 32 A) | 8 hodin 15 minut | 40 km/h | 0 % -> 100 % |
CCS | 50 kW | 68 minut | 200 km/h | 10 % -> 80 % |
CCS | 100 kW | 40 minut | 340 km/h | 10 % -> 80 % |
CCS | 150 kW | 32 minut | 430 km/h | 10 % -> 80 % |
CCS | 170 kW | 30 minut | 460 km/h | 10 % -> 80 % |
Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,7 kWh / 100 km, dojezd: 423 km |
Cena od | 1 149 000 Kč |
Foto: Petr Vomáčka, fDrive.cz