Jak rychle se nabíjí elektrická dodávka ID. Buzz
test

Jak rychle se nabíjí elektrická dodávka ID. Buzz

Test rychlosti nabíjení
1

Volkswagen ID. Buzz je více než stylové auto, ale hlavně se jedná o docela velkou dodávku, která nebude mít tak přívětivé hodnoty odporu vzduchu a spotřebu jako například SUV. Zatímco o znamenitém designu nemůže být pochyb, stran nabíjecí křivky zatím přesně nevíme, co od auta čekat. Takže jsme se rozhodli v praxi vyzkoušet, co vše dovoluje DC nabíjecí stanice.

Pokud chcete rodinné auto napěchované nejmodernější technologií a s velkorysým kufrem i vnitřním prostorem, tak je pro vás ID. Buzz tou správnou volbou. Uvnitř se totiž budete opravdu cítit jako v pokoji. Novou dodávku jsme vzali na stanici Ionity v Berouně s výkonem až 350 kW a otestovali nabíjení.


K nabíjecí stanici jsem vyrazil druhý den po cestě z Kladna do Drážďan a zpět. Abych baterii lehce zahřál, auto jsme dal na cca 15 minut na DC dobíjecí stanici v Unhošti. Po tomto zahřátí jsem vyrazil po okreskách k nabíjecí stanici v Berouně. Nabíjení jsem zahájil s 25 % a příkon se okamžitě vyšplhal až na 170 kW, což je maximum deklarované výrobcem. Bohužel po pár minutách začal výkon pomalu klesat.

Po 5 minutách nabíjení se baterie auta dobila na 40 % kapacity a výkon klesl z původních 170 kW na 116 kW (373 V a 311 A). O dalších 5 minut později se baterie elektromobilu dobila o dalších 10 % a nabíjecí výkon klesl na 99 kW (374 V a 264 A). Při 15minutovém nabíjení ukazuje nabíjecí stanice dobití baterie vozidla na 60 %, což odpovídá 200 km dojezdu dle palubního počítače, a výkon opět poklesl na 85 kW (377 V a 226 A). Když jsme si ještě chvilku počkali, po 20 minutách dobíjení jsme se dostali na 68 % kapacity baterie a výkon už moc neklesá. Pohybuje se okolo 82 kW (383 V a 215 A). Přesně po 28 minutách se auto dobilo z 25 % na 80 % a výkon nabíjecí stanice lehce stoupl na 84 kW (394 V a 212 A). Následně zažíváme šok. Po 35 minutách je baterie dobita na 90 % a výkon nabíjecí činil velmi dobrých 64 kW (400 V a 159 A). O 5 minut déle jsme se dostali na 94 % kapacity baterie a nabíjecí výkon činil pořád velmi slušných 46 kW (401 V a 114 A). Po 45 minutách nabíjení ukazuje kapacita baterie 98 % a nabíjecí výkon poklesl na 35 kW

Baterii z 25 % až na 100 % se podařilo dobít za 48 minut a bylo k tomu potřeba 63,961 kWh, což odpovídá zhruba ztrátě 2,4 kWh při nabíjení po dobu 48 minut na DC stojanu při venkovní teplotě 10 °C.

V tabulce uvádíme časy nabití a přepočet, kolik kombinovaných kilometrů je možné s danou úrovní nabití dle našeho testu ujet. Při přepočtu používáme spotřebu 23,9 kWh/100 km, kterou jsme naměřili při našem testování na našem okruhu pro sledování průměrné spotřeby v kombinovaném provozu.

Z 25 % do Délka nabíjení Rychlost nabíjení Reálný dojezd při naměřené spotřebě
40 % 5 min 116 kW 129 km
50 % 10 min 99 kW 161 km
60 % 16 min 83 kW 193 km
68 % 20 min 82 kW 219 km
80 % 28 min 84 kW 258 km
90 % 35 min 64 kW 290 km
94 % 40 min 46 kW 303 km
98 % 45 min 35 kW 316 km
100 % 48 min 35 kW 322 km

Mimo rychlonabíjecí stanice samozřejmě nabijete ID. Buzz skrze standardní konektor Typ2, a to maximálním výkonem 11 kW. Na rozdíl od konkurence Volkswagen nenabízí za příplatek 22kW nabíječku, to ale nějak zásadně nevadí. Zcela vybitou dodávku skrze pomalé nabíjení nabijete za zhruba 8 hodin, což odpovídá rychlosti nabíjení 40 km/h. Přes noc tak není problém i doma auto plně nabít.

Nabíjecí port Napájení Čas nabíjení Rychlost nabíjení Kapacity nabíjení
Zásuvka 2,3 kW (1 fáze - 10 A) 39 hodin 30 minut 8 km/h 0 % -> 100 %
Zásuvka 3,7 kW (1 fáze - 16 A) 24 hodin 30 minut 13 km/h 0 % -> 100 %
Wall box 7,4 kW (1 fáze - 32 A) 12 hodin 15 minut 27 km/h 0 % -> 100 %
Wall box 11 kW (3 fáze - 16 A) 8 hodin 15 minut 40 km/h 0 % -> 100 %
Wall box 11 kW (3 fáze - 32 A) 8 hodin 15 minut 40 km/h 0 % -> 100 %
CCS 50 kW 68 minut 200 km/h 10 % -> 80 %
CCS 100 kW 40 minut 340 km/h 10 % -> 80 %
CCS 150 kW 32 minut 430 km/h 10 % -> 80 %
CCS 170 kW 30 minut 460 km/h 10 % -> 80 %

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,7 kWh / 100 km, dojezd: 423 km
Cena od1 149 000 Kč

Foto: Petr Vomáčka, fDrive.cz

volkswagen-id-buzz
Klady
  • odtokový kanálek u nabíjecího portu
  • rychlost nabíjení až 170 kW
  • vysoká rychlost nabíjení nad 80 % kapacity
Zápory
  • umístění nabíjecího konektoru v zadní části vozu
  • nepřesné údaje v navigaci u výkonu nabíjecích stanic
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Tak ještě okolo 30% 160kw je super. Zajímavý je pak ten skok. Bude to chtít víc testů a obd.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze