Na systému, který by umožnil konvenčnímu autu vytočit se na minimální ploše či se kolmo zasunout do podélného parkovacího místa, už automobilky pracují dlouhá desetiletí, avšak zatím bez dopadu do velkosériové výroby. Někdo si možná vzpomene na funkční elektrický koncept Nissan Pivo 2 (s nímž měl autor tohoto textu tu čest jezdit) z roku 2007. Ten sice měl k praktické použitelnosti daleko, avšak v laboratorních podmínkách dokázal fantastické manévry a navíc si s posádkou povídal prostřednictvím blikající androidí hlavy. Zcela ovšem rezignoval na jakékoliv pérování a podobné detaily, což je ostatně hlavní překážkou při vývoji dodnes.
Hyundai se vydal podobnou cestou a ideu dotáhl o kus dál. Testovací mula, zastavěná v elektromobilu Ioniq 5, totiž dokáže nejen kterékoliv kolo natočit libovolným směrem až o 90 stupňů kolem kolmé osy, ale zároveň jej i pohánět provádět jakýkoliv myslitelný manévr. A to i na běžné silnici. Technici z divize Hyundai Mobis, která se zabývá vývojem a výrobou dílů, to názorně demonstrovali a nechali velké SUV zajet kolmo mezi dvě podélně zaparkovaná auta, otočit se na místě, přesunout se krabím pohybem či otočit zádí kolem stojící přídě.
Technické detaily v tuto chvíli neznáme, Hyundai Mobis se pouze pochlubil, že základem systému jsou čtyři autonomní jednotky, z nichž každá umí elektricky otáčet příslušným kolem, zatáčet, brzdit a také tlumit pérování. Řešení míří hlavně do věku autonomní mobility, své uplatnění by však jistě našlo i dříve.