Hyundai N se vrací na Severní smyčku Nürburgringu s cílem dosáhnout čtvrtého vítězství v řadě ve třídě TCR. Během závodu 24 h Nürburgringu (N24) také odhalí svůj Ioniq 5 N TA (Time Attack) Spec pro nadcházející závod do vrchu The Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb (dále jako PPIHC nebo Pikes Peak International Hill Climb) a zveřejní své plány na spolupráci se značkou oblíbených závodních videoher Gran Turismo pro konzole PlayStation. „Návrat do závodu 24 h Nürburgringu s jezdci z Evropy, Severní Ameriky a Číny je pro nás vzrušující zážitek a také příležitost ukázat růst našeho globálního programu v motorsportu. Naším historicky prvním závodním elektromobilem pro Pikes Peak a spoluprací se závodní videohrou Gran Turismo investujeme do budoucnosti motorsportu. Vášeň pro něj je i nadále hlavním pilířem značky Hyundai N na naší cestě vpřed,“ prozradil Till Wartenberg, Viceprezident Hyundai Motor Company odpovědný za motorsport a vedoucí značky N.
Ioniq 5 N TA Spec dává na odiv schopnosti oceňovaného elektromobilu
Dva speciálně vybavené vozy se spolu se dvěma sériovými vozy zúčastní 102. mezinárodního závodu do legendárního amerického vrchu Pikes Peak v Coloradu, který se uskuteční 23. června 2024. Cílem je překonání rekordů v kategoriích sériově vyráběných SUV/crossoverů a upravených SUV/crossoverů s plně elektrickým pohonem. Ioniq 5 N TA Spec o výkonu 687 koní umocňuje silné stránky sériově vyráběného modelu Ioniq 5 N bez zásadních úprav jeho konstrukce. Přebírá standardní systém vysoce výkonného elektrického pohonu produkční verze, maximální výkon však byl zvýšen skrze upravený software. Výsledkem je zvýšení výkonu zadního motoru o 37 koní (27 kW).
Hyundai N navíc použil systém N Active Sound+ s upravenými reproduktory (více než 120 dB), který zlepšuje zpětnou vazbu pro řidiče a nahrazuje sirény obvyklé u elektrických závodních vozů na Pikes Peaku. Vůz byl pro Pikes Peak přizpůsoben novými tlumiči, 18" pneumatikami Yokohama Advan 005 a brzdami a jedinečnou sadou aerodynamických prvků pro vysoký přítlak. Mezi dodatečné bezpečnostní prvky patří sedadlo Recaro Pro Racer SPA Hans, šestibodové bezpečnostní pásy Sabelt, ochranný prostorový rám ve specifikaci pro PPIHC a protipožární systém pro elektromobily. V závodu čeká dva vozy Ioniq 5 N TA Spec a dva vozy Ioniq 5 N vyčerpávající stoupání dlouhé 20 km, které cestou na vrchol Pikes Peak překonává 1 438 výškových metrů. Elektricky poháněné vozy i jejich jezdci budou čelit 156 zatáčkám, rychlým změnám počasí a vysoké nadmořské výšce.
Vozy Ioniq 5 N TA Spec ve speciálním barevném designu N budou řídit Robin Shute, čtyřnásobný celkový vítěz závodu a aktuální držitel titulu King of the Mountain (Král hory), a Dani Sordo, španělský soutěžní jezdec týmu Hyundai Motorsport v mistrovství světa v rallye (WRC). Sériově vyráběné vozy budou řídit Paul Dallenbach, 11× vítěz PPIHC a 3× Král hory, a nováček Ron Zaras, osobnost motoristických médií. Značka Hyundai se závodu do vrchu PPIHC poprvé zúčastnila v roce 1992. Rod Millen tehdy zvítězil v kategorii sériově vyráběných vozů s pohonem jedné nápravy časem 13:21,17, který zajel s vozem Hyundai Scoupe vybaveným tehdy novým přeplňovaným motorem Alpha se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců. Další milník přišel v roce 2012, kdy Rhys Millen s vozem Hyundai Genesis Coupe ustavil traťový rekord 9:46,164.
Hyundai N také oznámil, že plánuje spolupracovat s oblíbenou sérií závodních videoher Gran Turismo pro herní konzole PlayStation. Spojení značek Hyundai N a Gran Turismo má dlouhou historii, již v roce 2015 byl do hry zařazen koncepční vůz Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo. Tentokrát bude spolupráce zahrnovat různé aktivity v oblasti virtuálního závodění, včetně účasti v mezinárodním závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb. Podrobnější informace budou zveřejněny v průběhu letošního roku. V rámci závodu 24 h Nürburgringu si mohou návštěvníci expozice značky Hyundai vyzkoušet také 10 závodních simulátorů a zasoutěžit si ve hře Gran Turismo.