Ostrá Audi poměřila síly s Hyundaiem Ioniq 5 N. Závod dopadl celkem nečekaně

2
Ostrá Audi poměřila síly s Hyundaiem Ioniq 5 N. Závod dopadl celkem nečekaně
Fotografie: Hyundai
  • Soupeřem korejského elektromobilu byla nejostřejší verze Audi RS7
  • Závod se jel na několik opakování
  • V testu brzdné dráhy elektrický Hyundai úplně pohořel

Co se stane, když se vedle sebe postaví 650koňový Hyundai Ioniq 5 N a 630koňová Audi RS7 Performance? Přesně tuhle otázku si položili britští novináři z YouTube kanálu carwow a rozhodli se zjistit, jak moc dominantní je nejnovější počin automobilky Hyundai. Audi je sice prémiová značka a povětšinou u ní najdeme luxusní velké modely, ale současně se dají pořídit i vcelku zajímavé silniční rakety. Jednou z nich je model RS7, jenž nedávno dostal ostřejší provedení Performance. To kromě drobných úprav aerodynamiky nabízí vyšší výkon a silnější brzdy. Pohotovostní hmotnost vozu činí 2 065 kg a vlastně není divu, protože tohle je vskutku velké auto. Oproti tomu o kategorii menší Hyundai Ioniq 5 N váží 2 235 kg, což ale kompenzuje vyšším výkonem než v případě Audi.

Při pohledu na parametry obou vozidel je jasné, že tady by měl vyhrát Hyundai. Elektrický pohon totiž nemá žádnou prodlevu, jako je tomu u turbomotorů. I tak ale nastalo překvapení, když první sprint vyhrálo Audi s několika metrovým náskokem v cílové rovince. Až druhý pokus byl ve prospěch elektromobilu, ale i tak měl jeho řidič spoustu práce s tím, aby se udržel ve vedení. Třetí sprint vyhrál Hyundai, ale i tehdy byl náskok jen velmi mírný. Horší to bylo s testem pružného zrychlení, kde zprvu vyhrával Hyundai, avšak stačilo ujet 200 metrů a Audi nabíralo stále více síly a Hyundai pokořilo.

Jak první dvě disciplíny ukázaly, Ioniq 5 N doplácí především na svou hmotnost, která je nevýhodou i přes vyšší výkon oproti benzinové Audi RS7. Teprve test brzdné dráhy, který byl proveden z rychlosti 160 km/h, ukázal rozdíl v hmotnosti obou soupeřů. Zatímco Audi vypadalo, jako by se zakouslo do asfaltu a velmi rychle zastavilo, Hyundai oproti ní bohužel vypadal, jako by měl klasické ocelové kotouče a nikoliv sportovní vybavení s odolnými destičkami a kotouči. Rozdíl v brzdné dráze byl hodně znatelný, což ostatně ukazuje výše přiložené video. Ve výsledku je tak Hyundai Ioniq 5 N možná velmi schopné sportovní auto, ale stále má jisté nedostatky.