Ještě před deseti lety by nikdo netipoval, že Hyundai bude v roce 2024 vyrábět tak dobré sportovní vozy, že i slavná konkurence si před ním bude muset dát pozor. Jenže nyní se na scéně objevuje plně elektrický Ioniq 5 N a video z YouTube kanálu CarExpert ukazuje, že se jedná o hodně rychlý elektromobil. Vůz testeři poslali do závodu ve sprintu na čtvrt míle. Zběsilý elektromobil zde chtěli potupit konkurenti jako Porsche 911 GT3, Mercedes-AMG G63 či Ferrari 812 Competizione. Dopředu se zdálo, že Hyundai nemá šanci, protože třeba nejnovější podání Porsche 911 GT3 má sice o více jak 100 koní méně, ale současně nabídne i podstatně nižší hmotnost, která ho měla zvýhodnit už od prvních metrů. Jak to dopadlo v prvním kole souboje, na to se podívejte ve videu.
Posléze přišla na řadu „zběsilá krabice“ v podání značky Mercedes-Benz. Testovacím jezdcům to ale nestačilo a na závěr srovnání přidali Ferrari 812 Competizione. A tady nastalo největší překvapení. Italský supersport má totiž 818 koní, což je stádo, před kterým i ostrý Hyundai na elektřinu musí ustoupit z cesty. Jenže, jak se brzy ukázalo, Ioniq 5 N se nechtěl vzdát a s Ferrari jistou dobu držel krok. V cílovém místě dosáhlo Ferrari rychlosti 220,33 km/h, zatímco Ioniq 5 N 195,92 km/h. Jak tedy přiložené video ukazuje, Hyundai stvořil bestii na bezemisní pohon. Kdo si s ním bude chtít poměřit síly, měl by mít na paměti, že to nebude mít lehké. Přitom se bavíme o voze, který váží 2 275 kg.
Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (2021) N
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 715 × 1 940 × 1 585 mm, 2 225 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 478 kW, 650 koní, točivý moment: 740 Nm |
Baterie | 84 kWh (80 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 448 km |
Cena od | 1 799 990 Kč |