😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.
Jak rychle se nabije omlazený Hyundai Ioniq 5 s větší baterkou?
test

Jak rychle se nabije omlazený Hyundai Ioniq 5 s větší baterkou?

Test nabíjení
10

Testem nabíjení prošel omlazený Hyundai Ioniq 5, který kromě jiného dostal v rámci modelové péče větší baterii a mnohem rychlejší nabíjení. Otestovali jsme provedení s pohonem všech kol, které využívá baterii s využitelnou kapacitou 80 kWh. Jak to dopadlo?

Plně elektrický Hyundai Ioniq 5 prošel loni faceliftem a společně s tím přicházejí podstatné změny. Změnila se velikost baterie u obou nabízených verzí a vůz lze nově nabíjet výkonem až 260 kW. V rámci prvního setkání jsme na test nabíjení zvolili verzi AWD. S tou se automaticky pojí 84kWh baterie, z čehož je plně využitelných 80 kWh. Korejský elektromobil nabízel v této verzi výkon 340 koní, točivý moment 605 Nm a v rámci výbavy N-Line dorazil na 20" discích. Největší výhodou je pak 800V architektura, čímž se Ioniq 5 řadí na vrchol současné nabídky elektromobilů. Jeho nabíjecí schopnosti jsme otestovali na jedné z mála 300kW nabíječek PRE v Praze. Počasí v době testu bylo celkem chladné a venkovní teplota dosahovala pouhých 4 °C, i tak se ale Hyundai nabíjel příkladně.

Test nabíjení Hyundai Ioniq 5 po faceliftu

Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (Facelift 2024) POWER 84 kWh 4×4

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 635 × 1 890 × 1 605 mm, 2 165 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon239 kW, 325 koní, točivý moment: 605 Nm
Baterie84 kWh (80 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 260 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 546 km
Cena od1 409 990 Kč

Navýšená kapacita baterie se příjemně projevila hlavně při dálničních přesunech, kde jsme se dokázali s lehčí nohou dostat na průměr 20,6 kWh na 100 km. Většinu cest jsme absolvovali v jízdním režimu Normal, ale na výběr byl i ještě úspornější Eco. Pro výpočet dojezdu jsme použili zmíněnou dálniční spotřebu, kterou jsme naměřili při opakovaných delších přesunech na dálnici. V případě, že byste doplňovali energii pro cesty po okresních silnicích, kde je spotřeba auta nižší, byl by poměr nabitých kilometrů za daný počet minut ještě o poznání vyšší. K nabíjecí stanici jsme dorazili s 9 % energie v baterii po předchozí 240 km dlouhé jízdě po dálnici a okreskách.

Baterie byla patřičně předehřátá skrze manuální volbu jejího výhřevu, kterou najdete v útrobách palubního menu v sekci Nabíjení. Po zapojení se auto začalo nabíjet výkonem 139 kW, což zpočátku nepůsobilo příliš oslnivě. Během pár sekund ale začal výkon pozvolna narůstat a již při 15 % se nabíjecí výkon dostal na krásných 204 kW. To by ale i tak bylo na Ioniq 5 zoufale málo, a tak jsme čekali, co se bude s každým dalším získaným procentem v baterce dít dále. Brzy jsme se dočkali, když ve 29 % nabíjecí výkon vyrostl na 249 kW. Takto to vypadalo až do 45 %, kdy se výkon opět zvedl a vyskočil na 255 kW, což bylo skoro maximum, které uvádí sám výrobce. V ten moment se do baterie dobilo již 31,5 kWh, což trvalo necelých 9 minut.

Při 60 % činil nabíjecí výkon 195 kW a vůz v té chvíli odebral 44,99 kWh energie. Na 70 % se dostáváme za 16 minut a výkon je v tu chvíli 118 kW. Magické hodnoty 80 % jsme dosáhli po 21 minutách, přičemž v ten okamžik se vůz nabíjel výkonem 93 kW. Celková nabíjecí křivka spadá do špičky segmentu a málokterá evropská konkurence nabídne takto solidní hodnoty. Vůz jsme odpojili při 85 %, přičemž dobití na tuto hranici trvalo přesně 25 minut.

V této chvíli se Ioniq 5 nabíjel výkonem 55 kW a nabíjení se začalo stávat zdlouhavé. Celkem jsme nabili 67,8 kWh a nabití do 100 % doporučujeme jen v případě, že vůz nabíjíte doma přes noc, případně se chystáte dlouhou trasu, která vede z velké části po dálnicích.

Z 9 % do Délka nabíjení Nabíjecí výkon (kW) Dálniční dojezd
11 % 1 minuta 200 42
16 % 2 minuty 205 62
23% 4 minuty 219 89
30 % 6 minut 246 116
38 % 7 minut 251 147
46 % 9 minut 255 174
56 % 11 minut 206 217
62 % 13 minut 196 240
73 % 18 minut 119 283
80 % 21 minut 85 310
85 % 25 minut 56 330

Foto: Roman Havlín, fdrive.cz

Diskuze ke článku
Petr Seliger
Petr Seliger
Teda když na to koukám, tak díky 800V architektuře nabilo 45kWh za 12 minut.
Pokud by stejná baterka byla na 400V a nabíjela se maximálně 200kW, nabila by za 12 minut 40kWh.
Takže 800V přinese nabíjení o 12.5% rychlejší, nad 60% pak je baterka trvale pod 200kW a tudíž se ta výhoda bude dále snižovat.
Prostě až s lepšíma baterkama je možné využít výhod 800V a pak se nedivím, proč VW zvolilo 400V a až do 2028 u nich zůstane.
Až u nabíjení nad 320kW to nějakou výhodu přináší, ale takové baterky má zatím jen premie...
Karel Marel
Karel Marel
To je hodne slusne nabijeni. Skoda vetsi spotreby na dalnici a importera v CR.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze