Hyundai Ioniq 5 XRT je tady. Má vyšší podvozek, pohon všech kol a pozná ho každý

Hyundai Ioniq 5 XRT je tady. Má vyšší podvozek, pohon všech kol a pozná ho každý
Fotografie: Hyundai
  • Verze XRT bude k dostání výhradně s 84kWh baterií
  • Nechybí pohon všech kol a jinak naladěný vyšší podvozek
  • Zatím bude Ioniq 5 XRT dostupný jen pro trh v USA

Už klasická modelová řada Ioniq 5 si klade za cíl dále zvyšovat spokojenost zákazníků v USA tím, že je prvním modelem značky Hyundai, který je vybaven portem Tesla North American Charging Standard (NACS). Tento port otevírá možnost využívat více než 17 000 nabíječek v síti Supercharger společnosti Tesla bez použití adaptéru, čímž zdvojnásobuje velikost sítě rychlého nabíjení DC dostupné novým zákazníkům značky. Nyní ale přichází další novinka, kterou je oplastovaná a zvýšená verze XRT. Zatím to vypadá, že tato verze bude k dostání jen na trhu v USA, avšak pokud by to byla pravda, evropští zákazníci by to nejspíše brali velmi těžce. Novinka totiž nabízí nespočet změn a výhod, které se rozhodně počítají. Začít můžeme novým designem, který využívá matně černou ochranu na masce, zádi a bocích vozu.

Dále tu máme nespočet log XRT na karoserii a uvnitř vozu. Hlavní dominantou je ale zvýšený podvozek, který oproti běžné modelové řadě Ioniq 5 nabízí o 23 mm vyšší světlou výšku. Základem jsou unikátní černá 18palcová kola s pneumatikami o rozměru 235/60, černé lemy oken a černé kryty zrcátek. Zajímavé jsou i nájezdové úhly, které ve verzi XRT činí 19,8 stupňů vpředu a 30 stupňů vzadu. Pro jízdu terénem je zde přítomno jinak naladěné odpružení, které má nabídnout zlatý střed mezi komfortem a tuhostí v případě, že vůz pojede rychlejším tempem po hrbolech a výmolech. Samozřejmě nechybí logo HTRAC na zádi vozu, což je odkaz na přítomný pohon všech kol. Američané, kteří si budou chtít zakoupit nové provedení XRT, mohou volit ze dvou laků karoserie: Ultimate Red, Cosmic Blue Pearl.

V rámci techniky je standardem 84kWh baterie, ale bližší technické informace zatím nejsou k dispozici. Pokud by ale Ioniq 5 XRT chtěl hrát roli vyprošťovacího vozu, jeho dvě tažná oka v přídi dokáží utáhnout vůz o hmotnosti až 2,6 tuny. V prodeji se novinka objeví ještě letos, přičemž již dnes se jedná o modelový rok 2025.

Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (Facelift 2024) LR 4x4 Power

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 635 × 1 890 × 1 605 mm, 2 120 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon239 kW, 325 koní, točivý moment: 605 Nm
Baterie89 kWh (84 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 260 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od1 529 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze