Hyundai si připravil drobná vylepšení pro Ioniq 5 N. Lépe svítí i jezdí

Hyundai si připravil drobná vylepšení pro Ioniq 5 N. Lépe svítí i jezdí
Fotografie: Pirelli
  • Verze N dostala nově Matrix LED světlomety
  • Krom toho přibyl vylepšený systém N Drift Optimizer Pro
  • Vylepšena byla také funkce inteligentního rozpoznávání dopravních značek

Korejská automobilka Hyundai si připravila celou řadu vylepšení pro svůj vrcholný model Ioniq 5 N. Ten konečně přichází s Matrix LED hlavními světlomety, které byly až dosud výhradou ostatních nižších variant Ioniqu 5. V souhrnu jde o změny pro modelový rok 2026 a veškerá vylepšení se nepodepsala na vyšší ceně. To je velký bonus, který jistě zákazníci ocení. A jaké další novinky verze „N“ dostala? Mezi hlavní prvky nové výbavy patří nová funkce N Drift Optimizer Pro s desetistupňovou nastavitelnou podporou driftu. Ta je navržena tak, aby poskytovala ještě větší kontrolu a potěšení z jízdy. K dispozici jsou například nastavitelné parametry pro rozjezd do driftu (RTO), dále lze upravit úhel driftu (ESC) a nebo míru prokluzu kol (TCS). Systém poskytuje naprosto precizní nastavení chování vozidla, a to zcela bez kompromisů v oblasti bezpečnosti nebo přesnosti.

Vylepšena byla také funkce inteligentního rozpoznávání dopravních značek (ISLA). S tím související inteligentní asistent pro omezení rychlosti (ISLA) nyní vydává při překročení rychlostního limitu jemnější varovný tón. Systém „pípne“ celkem třikrát, oproti původním čtyřem akustickým varováním. Tuto zvukovou výstrahu lze navíc mnohem snadněji deaktivovat. Stačí dlouhé stisknutí tlačítka na volantu a vše je hotovo. Vizuální zobrazení funkce rozpoznávání dopravních značek ale i tak zůstane aktivní. Jestli někdo z vás čekal změny v oblasti pohonu, máme pro něj špatnou zprávu. Hyundai Ioniq 5 N je stále k dispozici s výkonem 448 kW, přičemž v režimu N Grin Boost se výkon krátkodobě zvýší na 478 kW. To umožňuje využít zrychlení z 0 na 100 km za 3,5 sekundy (v režimu Boost za pouhé 3,4 sekundy).

Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (2021) N

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 715 × 1 940 × 1 585 mm, 2 225 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon478 kW, 650 koní, točivý moment: 740 Nm
Baterie84 kWh (80 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 448 km
Cena od1 799 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze