😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.
Hyundai Ioniq 5 AWD N-Line Style Premium (2025)
test

Hyundai Ioniq 5 AWD N-Line Style Premium (2025)

Změny mu výrazně prospěly
12

V loňském roce se představil omlazený Ioniq 5 a součástí faceliftu je nejen nová výbava N-Line, ale také větší akumulátory, stejně jako drobné změny v kabině a exteriéru. Otestovali jsme pro vás verzi s pohonem všech kol o výkonu 325 koní ve výbavě N-Line a větší baterií o kapacitě 84 kWh.

Hyundai Ioniq 5 byl od svého uvedení na trh právem považován za průkopníka elektromobility. Přišel totiž s 800V architekturou, velmi rychlým nabíjením a převratnými palubními funkcemi. Zmodernizovaný Ioniq 5 se pak odlišuje od prvního vydání nově tvarovanými nárazníky vpředu a vzadu. Ty prodlužují celkovou délku modelu o 20 mm na výsledných 4 655 milimetrů. Poznat to skoro není, všímavému oku znalce ale jistě neujde o 50 mm větší zadní spojler na víku kufru a také přidaný zadní stěrač. Ten cením asi ze všeho nejvíce, protože předchůdce ho nemohl mít ani za příplatek. Huyndai ale měl trošku přemýšlet a instalovat o něco větší stírací lištu. Ne, že by snad dozadu nebylo vůbec vidět, ale po setření špinavého zadního okna se zjeví průzor, který není úplně dostatečný. Na okně zbývá stále dost místa, které by šlo dle mého názoru setřít.

Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (Facelift 2024) POWER 84 kWh 4×4

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 635 × 1 890 × 1 605 mm, 2 165 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon239 kW, 325 koní, točivý moment: 605 Nm
Baterie84 kWh (80 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 260 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 546 km
Cena od1 409 990 Kč

Otestované provedení přijelo do testu ve výbavě N-Line, která zahrnuje 20" disky kol se speciálním designem, odlišný přední nárazník se světelnou lištou ve vzoru šachovnicové vlajky, zadní nárazník s difuzorem, ochranné lemy v barvě vozu a leskle černé kryty zrcátek. Ty lze za příplatek vyměnit za digitální zpětné kamery, což byl i náš případ. Díky tomu se vůz vyznačoval dvěma přídavnými obrazovkami v kabině. A jelikož jsem se s tímto prvkem výbavy setkal naživo poprvé, vyžadovalo to chvíli cviku a trpělivosti, než jsem se naučil jezdit podle kamer. Zcela jasný a plynulý obraz kamer byl fajn při jízdě přes den, ale v případě parkování kamery lehce zkreslují a nejde spolehlivě odhadnout, kolik místa ještě zbývá vedle vozidla. To samé platí pro jízdu v noci, kdy byl obraz z kamer příliš tmavý. To se sice dalo vyřešit „vyhnáním“ intenzity osvětlení obrazovek a tlačítek na maximum, ale kvůli tomu byl v kabině nepřirozeně vysoký jas, který často způsobil, že jsem se nedokázal pořádně soustředit na tmavé překážky na silnici.

Možná by to tak chtělo s dalším upgradem Ioniqu 5 přidat možnost individuálního nastavení kontrastu obrazovek zpětných kamer. Pak by bylo vše v pořádku a jízda mnohem bezpečnější. V rámci výbavy N-Line se v kabině nově nachází sportovnější volant, který velmi dobře padl do ruky a jeho červené tlačítko pro volbu jízdního režimu a písmeno „N“ na středu volantu jsou dostatečným oživením. Nechyběla ani sportovní sedadla s logem N, nášlapy pedálů a šachovnice v bocích dveří. Abych změn nebylo málo, kabina se dočkala mírného přeskládání některých prvků, takže například bezdrátová nabíjecí plocha pro mobilní telefon má nově své místo hned vedle pravé ruky řidiče. Současně je zde lišta s tlačítky pro ovládání ventilace a výhřevu sedadel, aktivaci parkovacích senzorů či možnost sepnout parkovací kameru s velmi dobrým rozlišením. O Ioniqu 5 je pak známo, že je to velké auto a ačkoliv facelift nemá vliv na vnitřní prostor, opět musím zmínit, že do interiéru se bez problému posadí čtveřice osob s výškou do 190 cm. Místo pro hlavu může ukrojit příplatkové střešní okno, a proto bych ho osobně raději nevolil.

Výhodou je, že zadní řada sedadel nabízela nastavení sklonu opěradla a také podélný posuv sedáku. Díky tomu lze kouzlit s objemem kufru, který v základu činí 520 litrů. Po sklopení druhé řady sedadel lze využívat prostor o objemu až 1 580 litrů. Cením částečně dotykový panel pod středovou obrazovkou, na kterém lze ovládat kompletně klimatizaci a současně i přepínat audio, navigaci či vstoupit do nastavení vozu. Novinkou je i nejnovější generace infotainmentu ccNC (connected car Navigation Cockpit) a Hyundai uvádí do základní výbavy i nové bezpečnostní a komfortní funkce, jako je volant s detekcí držení věnce, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Keep Assist 2 nebo chytrý parkovací asistent s dálkovým ovládáním. Ve výbavě se současně objevují i inteligentní přední světlomety Matrix LED, které ale za mě nesvítí příliš dobře. Světelný paprsek je průměrný, nemá možnost pohybu společně s natočením volantu a jen v dálkovém režimu je osvit silnice o něco lepší. Současně chybí přední mlhová světla, popřípadě světla do špatného počasí, což beru jako negativum.

Po motorové stránce pak nedošlo k žádným změnám ve výkonu. Prostřední verze AWD stále nabízí obstojných 325 koní, točivý moment 605 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 5,4 s. To bohatě stačí pro všechny možné situace. Změn se ale dočkala baterie, jejíž hrubá kapacita vyskočila z původních 77,4 na 84 kWh. Nyní lze využívat rovných 80 kWh elektrické energie a jak se následně ukázalo, s plně nabitou větší baterií lze bez obav i na dálnici ujet 300 km. Současně se výrazně zlepšil nabíjecí výkon, kdy lze vůz nabíjet skrze DC přípojku výkonem až 260 kW. Zda je to pravda, či nikoliv, to prověřil náš nedávný test spotřeby, který jasně ukázal, jak na tom Ioniq 5 je. Po celou dobu testu panovalo slunné, ale současně hodně chladné počasí. I tak se průměrná spotřeba nedostala přes 21 kWh na 100 km, přičemž jsem se z velké části pohyboval po okreskách a dálnicích. Až vyloženě ostré jízdní tempo vyhnalo spotřebu přes 30 kWh na 100 km, což ale s ohledem na hmotnost vozu (2 165 kg) není nic podivného.

Omlazený Hyundai Ioniq 5 ale není jen o tom, že má novou výbavu a větší baterii. Modernizace totiž dále přináší tužší karoserii a poddajnější podvozek. Hyundai vybavil Ioniq 5 novými tlumiči minimalizujícími přenos vibrací z vozovky a současně zvýšil tuhost příčného nosníku v motorovém prostoru. Nové jsou i výztuhy u zadní nápravy, vyztužené boční dveře nebo zdvojená podlaha. Ani opravdu drsné výmoly a nerovnosti tak nedokázaly v kabině vyvolat jakýkoliv ruch a skřípot. Tlumiče vozu sice postrádají adaptivní funkci, ale jsou naladěny tak, že sportovní jízda není nemožná a současně se horší povrch silnice tolik neprojeví na kvalitě jízdního komfortu. Díky pohonu obou náprav si lze s vozem užít lehce přetáčivý smyk, a to i když je plně aktivní elektronická stabilizace. Divočejší povahy tak mohou být za volantem překvapeni z toho, jak málo stačí k tomu, aby šlo auto do skluzu. Přitom jsem ale z testované verze cítil určitou jistotu a schopnost vše zvládnout bez potu na čele. To se mi přesně líbí a Hyundai si dal hodně záležet na tom, aby si řidič odnesl jen ty nejlepší pocity.

Ioniq 5 je díky loňskému faceliftu takřka dokonalé auto na elektrický pohon. Jeho výbava doznala značných vylepšení, jízdní komfort je o dost lepší než u verze před faceliftem a větší kapacita baterie společně s vyšším nabíjecím výkonem znamená významné navýšení dojezdu a zrychlení nabíjení. Zadní stěrač by ale mohl být o něco větší a světlomety Matrix LED mě zklamaly průměrným výkonem. Verze s pohonem všech kol ale některé nedostatky kompenzuje komfortním jízdním projevem, který se umí během mžiku proměnit v celkem zábavný sportovní zážitek. Testovaná verze pak vycházela dle platného ceníku výrobce na 1 659 990 Kč. Náročnější mohou připlatit za zmíněná digitální zpětná zrcátka, která přijdou na dalších 40 tisíc Kč. Ioniq 5 je však i bez nich velmi nápaditým vozem, což způsobuje, že i po několika letech produkce se za ním mnozí otočí.

Foto: Roman Havlín, fdrive.cz

hyundai-ioniq-5-facelift-2024
Klady
  • slušivá nově příchozí výbava N-Line
  • zvýšená rychlost nabíjení
  • zábavný jízdní projev
  • navýšená kapacita baterie
Zápory
  • průměrný výkon světlometů Matrix LED
  • zadní stěrač by mohl zabírat více plochy okna
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Tohle auto je stejně velký jak Enyaq, má obří rozvor, ale přesto vypadá jako hatchback a jeden by měl pocit ho srovnávat spíš s menšími auty... Proto je ta spotřeba hodnocená dost negativně...při srovnání s Modelem Y nebo Enyaqem už je konkurenceschopná, i podle spritmonitor mají všechny 3 modely stejnou spotřebu.

Ale co jsem v tom seděl na e-salonu, to bych nedal. Uvnitř je to dost malý a mně to vůbec nesedělo.
den
den
Dvojite klamani - vypada jako maly hatchback ale je to stredni SUV, vypada jako N-kovy Ioniq 5 ale neni to N-kovy Ioniq 5. :-)
Michal Opluštil
Ty zpětné kamery místo zrcátek jsou na prd. Neslyšel jsem nikoho, kdo by z nich byl nadšen. Nejen, že za tmy blbě vidí, ony i ošklivě vypadají. Kdyby to bylo něco jako kamery co má Tesla nad blatniky,ok. Ale tohle není hezké. Zkoušel jsme I5 co je mělo a fakt to nebylo ono. Zlatá velká zrcátka co má Enyaq.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze