Další ostrý Hyundai je již v závěru testování. Základem je Ioniq 6

Další ostrý Hyundai je již v závěru testování. Základem je Ioniq 6
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Ioniq 6 N vychází z konceptu RN22e
  • Model by mohl být rychlejší než Ioniq 5 N
  • Výrobce slibuje dovednosti podobné Porsche Taycan

Na Nürburgringu se minulý týden proháněl maskovaný prototyp Hyundaie Ioniq 6, který soudě podle úprav karoserie a podvozku přijede ve verzi N. Druhý nejsportovnější model značky doplní již prodávaný Ioniq 5 N, který nabízí šílenou dynamiku, pohon všech kol a polozávodní ústrojí. Přesně v tomto duchu se nese vývoj většího sourozence se šestkou ve znaku a podle vyjádření samotné značky Hyundai prý máme očekávat jízdní vlastnosti a zábavnost na úrovni Porsche Taycan. To jsou silná slova, ale na druhou stranu, když se ohlédneme za tím, co dokáže menší Ioniq 5 N, vlastně se odvaze výrobce nedivíme. Ioniq 6 N vychází z dříve představeného konceptu RN22e a jeho maskované snímky přináší například autoblog.com.


Základ vozu bude tvořit platforma E-GMP, počítat lze s dvojicí elektromotorů s posíleným chlazením a hlavními komponenty odolnými proti zátěži na závodním okruhu. Zatím se přesně neví, jaký výkon se stane pro verzi N tím finálním, ale už dnes se šušká o tom, že Ioniq 6 N by mohl být rychlejší než Ioniq 5 N. Stejně tak není přesně známo, zda Hyundai sáhne po vyšší kapacitě baterie. Takřka jistotou je maximální nejvyšší rychlost přes 250 km/h. I v tomto případě se myslelo na spotřebu, proto dostane Ioniq 6 N četné úpravy karoserie, které poslouží nejen jako vizuální vylepšení. Naopak zadní přítlačné křídlo nejspíše zůstane přítomno jen na prototypu. Lze očekávat silnější brzdy, skořepinová přední sedadla či 21" disky s pneumatikami Pirelli P Zero Elect.

Technické parametry Hyundai Ioniq 6 Power 77,4 kWh 4×2

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 855 × 1 880 × 1 495 mm, 2 120 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon168 kW, 229 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie77,4 kWh (74 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 233 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,1 kWh / 100 km, dojezd: 614 km
Cena od1 339 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze