Od počátku se vědělo, že jednou z podmínek pro udělení daňového kreditu ve velkorysé výši až 7 500 USD na každý prodaný elektromobil bude určité procento domácího, tzn. amerického původu nejen automobilu, ale i všech komponent, z nichž je sestaven. Jenže přesné parametry a pokyny k této podmínce nezveřejnila Bidenova administrativa včas, proto se od ní v prvním letošním čtvrtletí upustilo. Z toho opět vytěžila Tesla, protože i její nejlevnější Model 3 používající LFP baterii čínské výroby se tak do mantinelů vešel a prodeje se rozběhly jedna radost.
Jenže zanedlouho začíná druhé čtvrtletí, kdy zmíněná mimořádná úleva končí. Problém je v tom, že úřady stále ony parametry a podmínky nezveřejnily, takže Tesla podle electrek.co nyní své zákazníky musí připravit na to, že ti, kdo dostanou své auto po 31. březnu letošního roku, zřejmě o část kreditu přijdou. Důležitý je přitom den dodání, nikoliv objednání, a při známých kvartálních dodávacích horečkách v automobilce bude zřejmě postižených klientů více. Ostatních verzí Modelu 3 ani Modelu Y se to netýká, protože ty používají baterie Tesla či Panasonic domácí výroby. Problém by mohl teoreticky nastat i s původem materiálu na výrobu baterií, ale Tesla používá velké procento surovin pocházejících ze zemí se smlouvami o volném obchodu, například Austrálie, takže se mu nejspíš vyhne.