Přesně podle slibu zahájila firma CATL produkci třetí generace baterií CTP pod obchodním názvem Čchi-lin (Kirin). Prvním elektromobilem, které využije jeho výhod, bude luxusní MPV Zeekr 009 s těžko uvěřitelnou kapacitou 140 kWh, která mu podle insideevs.com zajistí oficiální dojezd 822 km, byť podle velmi optimistické čínské normy CLTC. Bez zajímavosti nejsou ani parametry obyčejnější baterie pro tento vůz; se svými 116 kWh zvládne napájet těžký mastodont až 702 km podle CLTC, byť v tomto případě nepůjde o technologii Kirin.
Své možnost tato technologie však naplno odhalí až po uvedení zmodernizovaného obřího liftbacku Zeekr 001 ve druhém letošním kvartále. S ní totiž tento extravagantně tvarovaný model nové prémiové značky koncernu Geely nabídne normovaný dojezd 1 000 km, samozřejmě opět podle CLTC. Nicméně i po odečtení obvyklé zhruba pětiny k získání obrazu o reálném dojezdu podle evropských zvyklostí zbývá stále velice pěkné číslo. A vzhledem k tomu, že baterie Kirin nabízejí nejen vyšší energetickou hustotu, ale i lepší termální účinnost a rychlejší nabíjení, tak s dostatečně výkonnými nabíječkami může tento model posunout kulturu elektrického cestování o pořádný kus.
Zeekr však není jediný, kdo se na nové baterie těší. Ve frontě stojí i další značky, například nová prémiová značka Aito EV stvořená koncernem Huawei. Zeekr si však připíše prvenství.