Zeekr se představil teprve v březnu 2021 a má za úkol přebírat zákazníky mj. značkám Tesla a Nio. Premiérový model Zeekr 001 jako první dostal univerzální platformu Geely SEA (Sustainable Experience Architecture), kterou využijí i budoucí elektrické modely Lotus, Smart a Volvo/Polestar. Liftback Zeekr 001 designem spíš více než méně připomínající Ferrari patří s pětimetrovou délkou a ultimativní výbavou do vyšší střední třídy. Dává volbu jednomotorové zadokolky 272 k a dvou, nebo třímotorové čtyřkolky (544 k nebo 816 k) a původně se jmenoval Lynk & Co Zero. Úhrnné prodeje v Číně se zatím počítají na vyšší tisíce, avšak značka má vysoké ambice a už intenzivně pracuje na rozšíření výrobního programu. Další na řadě bude obří kříženec SUV a MPV nazvaný zvukomalebně Zeekr 009.
Čínský marketing je přímočařejší než ten evropský, proto se značka pokouší zaujmout na vysoce dynamickém domácím trhu opravdu razantně. Aktuálně podpořila pokus o překonání dvou oficiálních světových rekordů z poněkud méně známých oborů; nejvyšší rychlost driftujícího elektromobilu a nejlepší čas na přesně definované slalomové trati. Povedlo se, dvoumotorový Zeekr 001 (verze se třemi motory se zatím nevyrábí) proletěl měřeným úsekem dveřmi napřed tempem 207,996 km/h. Už poněkud méně hmatatelný rekord byl prolomen na slalomové trati, kdy padesát kuželů mastodontní automobil úspěšně minul za 49,05 s.
Rekordy byly překonány v srpnu pod dohledem rozhodčího z Guinnessovy knihy rekordů na zkušebním polygonu CATARC v Číně. Lze je vnímat i jako palebnou přípravu na chystaný vstup značky do Evropy v roce 2023.