BMW oznamuje, že bude novou generaci baterií vyrábět v Evropě, Americe i Číně

BMW oznamuje, že bude novou generaci baterií vyrábět v Evropě, Americe i  Číně
Fotografie: BMW Group
  • BMW Group tím chce eliminovat dopady politických a ekonomických událostí na výrobu
  • Bavorská značka chce baterie vyrábět v nových továrnách umístěných co nejblíže závodům na výrobu automobilů

V tiskové zprávě BMW právě oznámilo, že pro novou generaci vysokonapěťových baterií výrazně rozšiřuje svoji výrobní síť. „Pro produkci naší šesté generace vysokonapěťových baterií zřizujeme pět výrobních závodů na třech kontinentech,“ vysvětlil Milan Nedeljković, člen představenstva pro výrobu BMW AG. Bavorská firma se přitom chce držet zásady „místní pro místní“. „Těsné propojení výroby baterií s výrobou vozů je součástí naší strategie,“ dodává Markus Fallböhmer, senior viceprezident pro výrobu baterií v BMW AG.

Vozy Neue Klasse budou jako první využívat zcela nové cylindrické bateriové články, jež nabídnou výrazně vyšší hustotu energie, kratší dobu nabíjení a delší dojezd. A právě v souladu se zásadou „místní pro místní“ chce BMW tyto baterie vyrábět v nových továrnách umístěných co nejblíže závodům na výrobu automobilů. Nejmodernější montážní závody pro vysokonapěťové baterie šesté generace se aktuálně staví v Irlbach-Straßkirchenu (Dolní Bavorsko), Debrecínu (Maďarsko), Woodruffu (poblíž továrny Spartanburg v USA), Shenyangu (Čína) a San Luis Potosí v Mexiku. Cílem strategie „místní pro místní“ přitom je eliminovat dopady politických a ekonomických událostí na výrobu pro zajištění její plynulosti, pozitivní vliv to má mít samozřejmě i na minimalizaci uhlíkové stopy.

Kde se budou vyrábět nové nové cylindrické články BMW?

První vozy Neue Klasse sjedou z linky v Debrecíně už příští rok 2025, s tím také souvisí souběžné spouštění výroby vysokonapěťových baterií. Od roku 2026 pak bude vozy Neue Klasse vyrábět také společnost BMW Brilliance Automotive (BBA) v čínském Šen-jangu, kde se též budou vyrábět lokálně vysokonapěťové baterie šesté generace, první předsériové kusy přitom sjedou z výrobní linky už koncem letošního roku.

BMW se připravuje také na výrobu modelů Neue Klasse v Mexiku, konkrétně v San Luis Potosí (zahájena má být v roce 2027). I tam vznikne místo pro výrobní halu na montáž vysokonapěťových baterií. Pro BMW je důležitý také trh v USA, a proto vznikne ve Woodruffu v Jižní Karolíně továrna, kde se budou budou montovat vysokonapěťové baterie pro čistě elektrické automobily vyráběné v nedaleké továrně Spartanburg. BMW Group samozřejmě nesmí zapomenout ani na svou domovinu – vysokonapěťové baterie pro modely Neue Klasse z Německa bude vyrábět v Irlbach-Straßkirchenu v Dolním Bavorsku.

Prototypy baterií vznikají v Parsdorfu

Prototypy bateriových článků, například ty použité v Neue Klasse, se vyrábějí v Kompetenčním centru pro výrobu bateriových článků (CMCC) společnosti BMW Group v Parsdorfu, jenž se nachází východně od Mnichova. CMCC přitom bylo vybudováno jako doplněk Kompetenčního centra bateriových článků (BCCC) na severu města, kde probíhají vývojové práce. Kromě toho ale BMW Group provozuje i další výrobní a pilotní linky pro předsériovou výrobu budoucích vysokonapěťových baterií v Mnichově a nedalekém Hallbergmoosu.

Elektrické BMW z roku 2025! Vision Neue Klasse naživo

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze