V tiskové zprávě se BMW pochlubilo vynikajícími výsledky – bavorská značka v první polovině letošního roku dodala 179 557 plně elektrických vozidel, což znamená nárůst prodejů BEV o 34,1 % ve srovnání s předchozím rokem. Celkově značka BMW zaznamenala v prvním pololetí nárůst o 2,3 % oproti předchozímu roku, když celkově prodala 1 096 486 vozů. BMW Group, kam patří i vozy Mini a Rolls-Royce, pak v prvním pololetí dodala 1 213 359 vozů.
In the first half of 2024, we have seen strong growth in fully-electric vehicles and upper premium models — despite a challenging market.
— BMW Group (@BMWGroup) July 10, 2024
Learn more here: https://t.co/5uWS9jvuvo#BMWGroup pic.twitter.com/N8MiXd45mW
„V prvních šesti měsících roku jsme zaznamenali dvouciferný růst našich plně elektrických vozidel a modelů z vyššího prémiového segmentu,“ uvedl Jochen Goller, člen představenstva BMW AG odpovědný za oblast zákazníků, značek a prodeje, a dodal: „Navzdory náročnému tržnímu prostředí jsme v první polovině roku zvýšili prodeje značky BMW díky našemu atraktivnímu produktovému portfoliu. Významně k tomu přispělo silné nasazení našich zaměstnanců BMW Group a naše robustní globální maloobchodní síť.“
BMW uvádí, že vedle plně elektrických modelů jsou u zákazníků stále oblíbenější modely z vyššího prémiového segmentu. BMW řady 7 dosáhlo v první polovině roku nárůstu prodejů o 22 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Rovněž BMW X1 a BMW řady 3 zaznamenala výrazný růst oproti předchozímu roku. Skvěle si vedla také divize BMW M, která vzbudila velký zájem, když v červnu představila první vysoce výkonný sedan M5 s elektrifikovaným pohonem. S celkovým počtem 99 517 prodaných vozů zaznamenalo BMW M nárůst prodejů o 5,1 %.
Značka Mini pak v prvním pololetí dodala 114 054 vozů, Rolls-Royce celkem 2 819 a BMW Motorrad ve stejném období předalo zákazníkům po celém světě 113 072 motocyklů a skútrů.