V průběhu ledna zpravidla jednotlivé automobilky, resp. jejich importéři, zveřejňují výsledky za minulý rok. Stejně tomu je i u BMW Group Česká republika, tedy importéra značek BMW, BMW Motorrad a Mini. Zatímco většina automobilek se srovnává s celkovým trhem, BMW Group, zcela logicky, své výsledky vztahuje k prémiovému trhu. Ten loni zažil extrémní růst o 31,3 %. Zčásti to ale bylo způsobené tím, že se vydávala i auta objednaná v roce 2022.
Podíl elektrifikovaných vozů BMW byl přes 17 %
Automobilka BMW na prémiovém trhu obsadila druhé místo za Mercedesem, ale růst měla 2× vyšší než Mercedes-Benz. Konkrétně 30,6 %, tedy podobně jako byl celkový nárůst prémiového trhu, a Mercedes-Benz rostl o 14,5 %. V celkových počtech pak automobilka BMW zaznamenala o 164 registrovaných vozů méně než Mercedes-Benz bez V-Class, ke kterému BMW nemá konkurenta. Takže i bez V-Class bylo BMW na druhém místě. Z hlediska elektromobility byl velkým úspěchem podíl elektrifikovaných motorizací, který byl u BMW výrazně vyšší než na celém trhu. Konkrétně bateriové elektromobily tvořily 6,5 % z celkových prodejů BMW (celkem 394 elektromobilů) a plug-in hybridy dokonce 10,7 % (646 ks PHEV). Celkem tedy nabíjecí vozy dosáhly podílu 17,2 % z celkových prodejů BMW v Česku
Celá skupina BMW Group pak měla růst trochu nižší, konkrétně 28,6 %, což je způsobené tím, že značka Mini rostla o pouhých 5,3 %. Tento ohromující výsledek zahrnuje pozitivní vývoj v celém portfoliu automobilů, motocyklů a elektromobilů. V případě samotného BMW dosáhl podíl v prémiovém segmentu úctyhodných 26 %, což potvrzuje jeho významnou pozici na českém trhu prémiových vozů. Z hlediska prodejů (výše jsou uvedené registrace) má nejvíce ze skupiny značka BMW, konkrétně 6 037 kusů, druhá byla značka BMW Motorrad s 1 154 prodanými motocykly a třetí pak automobilka Mini s 399 prodanými vozy. Mezi jednotlivými modely automobilky BMW se jako neúspěšnější ukázal model BMW X5, kterého se prodalo 1 035 kusů. Na druhém místě se umístil model X1 a na třetím BMW řady 3. Nejprodávanějším elektromobilem pak bylo BMW i4.
I podíl elektrifikovaných vozů Mini byl nadprůměrný
U značky Mini byl podíl elektrifikovaných motorizaci trochu nižší než u BMW, ale i zde více, než je průměr celého trhu. Bateriové elektromobily zde ale získaly dokonce o procento více, tedy 7,5 %. Plug-in hybridy ale naopak o téměř 5 % méně, konkrétně rovných 6 %. Vzhledem k poměrně nízkým celkovým počtům prodaných vozů značky Mini to bylo pouze 30 elektromobilů a 24 plug-in hybridů. To je dané hlavně stárnoucí modelovou řadou a lze předpokládat, že s příchodem nového Mini Cooperu SE i nového Mini Countrymanu budou čísla o poznání vyšší.
V segmentu motocyklů se BMW Motorrad může pochlubit celkovým prodejem 209 257 motocyklů, což představuje rekordní výsledek na světovém trhu i v České republice. V ČR bylo prodáno 1 154 motocyklů, ovšem podíl plně elektrických zde byl velmi malý. Model BMW CE 04 se sice stal nejprodávanějším elektrickým motocyklem v Česku (tedy z těch, které vyžadují řidičský průkaz skupiny A), ale prodalo se ho pouhých 17 kusů. Pro tento rok je ale očekáván příchod nového modelu BMW CE 02, na který bude stačit řidičský průkaz skupiny B a lze očekávat větší prodeje.
Kromě očekávaných modelů Mini Cooper SE a Mini Countryman se letos dočkáme i BMW iX2. Půjde tedy o sportovněji střižený crossover. Naživo jsme ale zatím viděli pouze spalovací verzi jako BMW X2 v provedení M. Ale na plně elektrickou iX2 se moc těšíme.