Nové elektrické Mini dostalo české ceny. Nejsou vůbec špatné

3
Nové elektrické Mini dostalo české ceny. Nejsou vůbec špatné
Fotografie: Mini
  • Nová generace elektrického Mini vstupuje na český trh s atraktivními nabídkami
  • K mání jsou dvě verze elektropohonu s různými výkony a kapacitami baterií

Druhá generace elektrické britsko-německé stylovky Mini přichází s rozšířenou nabídkou elektrických pohonů, přičemž ten základní nabízí srovnatelné parametry s předchůdcem a o polovinu lepší dojezd. Představila se v září na mnichovském autosalonu a právě nyní vstupuje na český trh. A nutno říci, že základní ceny jsou příjemným překvapením, aspoň tedy ve srovnání s konkurencí. Sice i nadále platí, že kdo chce více stylu, připlatí statisíce korun, ovšem samotný fakt, že je zároveň k mání dostupná základní verze, chválíme. A ať se každý s předpokladem továrny, že kdo si jde pro Mini, určitě u základní výbavy nezůstane, vyrovná jak chce. Možnosti bude mít každopádně široké.

V nabídce jsou totiž dvě verze pohonu označené Cooper E a Cooper SE. První nabízí 186 koní a baterií o kapacitě 36,6 kWh netto s dojezdem cca 300 km (liší se podle výbavy) a zrychlení na stovku s pevných startem za 7,3 s. Právě za ni si Mini účtuje od 795 600 Kč, tedy o 175 tisíc Kč méně, než stála základní verze předchůdce před zahájením výprodejových slev. Nutno ovšem dodat, že i startovní výbava je podstatně skromnější. Silnější Cooper SE začíná na překvapivě vstřícných 904 800 Kč, za něž nabízí baterii s netto kapacitou 49,2 kWh, dojezd kolem 400 km, 218 koní, zrychlení z klidu na stovku za 6,7 s a také vyšší maximální rychlost (170 místo 160 km/h).

V nabídce jsou čtyři výbavové linie, přičemž možnosti dovybavení byly omezeny na naprosté minimum v podobě kol, barvy a minimálního počtu paketů. Základní Essential plní roli „již od“ a postrádá zcela esenciální prvky. Zato však nabízí dvouzónovou automatickou klimatizaci, navigaci a 16" litá kola, byť poněkud utilitárního designu. Pozornost kupců bude ovšem stejně začínat u linie Classic. Ta nahradí pochmurný základní černý interiér vícebarevnou verzí s kontrastním čalouněním, hezčí světlomety a paletu zejména bezpečnostní a komfortní výbavy navíc. Luxusní linie Favoured pak nabízí 17" kola a luxusní koženkový interiér ve dvou barvách. A nakonec John Cooper Works, který se z někdejší vrcholné a dílensky vymazlené verze stal pouhým sportovně laděným paketem.

Cooper E Cooper SE
Essential 795 600 Kč 904 800 Kč
Classic 936 052 Kč 1 086 644 Kč
Favoured 1 010 802 Kč 1 120 002 Kč
John Cooper Works 1 037 530 Kč 1 146 730 Kč

Vůz je v tuto chvíli již k objednání, výrobce však na svých stránkách varuje, že dosud nejsou k dispozici všechny nabízené verze. Doporučujeme tedy pečlivou kontrolu, ideálně pak konzultaci s prodejcem.

Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Naposledy upraveno: 8. 11. 2023 17:28
"...začínat u linie Classic, za níž doplatí 160 452 Kč..."

Classic vs. Essential
--------------------------------------------------------
Cooper E: 936052-795600=140452 KČ
Cooper SE: 1086644-904800=181844 KČ

?
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Haha, to je dobré, to si zkusím zaparkovat v hlavě. 😀

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze