Testujeme britskou ikonu. Jaký je nový elektrický Mini Cooper SE?

6
Testujeme britskou ikonu. Jaký je nový elektrický Mini Cooper SE?
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Nejnovější generace přináší jednodušší design
  • Novinkou je výrazně větší baterie pro dojezd přes 400 km
  • Technologie sdílí s mnohem dražšími BMW
  • Ptejte se nás na to, co vás zajímá

Do redakce se nám k testu dostal také nový elektrický Mini Cooper, ztělesněná britská ikona, kterou na silnicích potkáváme už 65 let. Má opět nezaměnitelný styl, je to opět malé, mrštné autíčko, které je však napěchováno moderní technikou a opravuje největší slabinu předchůdce, a to dojezd, který je zde mnohem větší.

Otestovali jsme novou generaci ikonického Mini Cooperu.

V Česku si můžete koupit dvě elektrické verze, které se liší jak výkonem, tak velikostí baterie a tedy dojezdem. Pokud vysloveně nepotřebujete vyšší dojezd, bohatě vám postačí základní verze, ovšem vyplatí se připlatit si za balíčky rozšiřující základní výbavu.

VARIANTA E SE
Výkon (kW) 135 kW 160 kW
Max. točivý moment 290 Nm 330 Nm
Zrychlení (0–100 km/h) 7,3 s 6,7 s
Maximální rychlost 160 km/h 170 km/h
Baterie (využitelná kapacita) 36,6 kWh 49,2 kWh
WLTP dojezd 305 km 402 km
Max. nabíjecí výkon 75 kW 95 kW
Hmotnost 1540 kg 1615 kg

Kromě ikonického vnějšího vzhledu nás zaujal také interiér, který je z velké části potažený tkaninou a i když je v podstatě celý z tvrdého plastu, daří se mu to dobře maskovat a celkový dojem z interiéru, který zkrášlují prvky ambientního osvětlení nebo panoramatické střešní okno, je dobrý. Vévodí mu kulatý OLED displej, který nese stejný operační systém, který nalezneme ve výrazně dražších koncernových BMW, ze kterých Mini přebírá i technologie. Díky tomu můžete mít k Mini digitální klíč ve vašem mobilu, pokročilé asistenty nebo kvalitní matrix světla.

Nové Mini právě testujeme a přinášíme vám jak podrobnou fotogalerii, tak již hotový videopohled, které si můžete prohlédnout, než vám přineseme tradičně plnotučný test na fDrive.cz.

Technické parametry MINI Cooper (2024) SE

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 858 × 1 756 × 1 460 mm, 1 615 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 330 Nm
Baterie54,2 kWh (49,2 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 95 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,1 kWh / 100 km, dojezd: 402 km
Cena od904 800 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Prosím, mě by zajímalo, jak je baterie ve voze umístěna a jakým způsobem je chlazena. Obecně mě to zajímá u celého BMW, než přejdou na Neue Klasse, kde tomu rozumím, dokážu si to představit. Podle mého názoru, jsem laik, není prostor konstrkčně na jedničku vyřešit chlazení u takových vozů. Podívejte se na degradace a spokojenost zákazníků EV u koncernu Stellantis. Kde taky nemají a nemůžou mít, dobře vyrešení chlazení u těch defatko stejně velkých baterií (54kWh) u Peugeotu 208, 2008 apod. Ty baterky díky špatnému chlazení / temerpování, nad míru rychle odchází.

Jinak k vozu, z venku je překrásný. O tom žádná.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Uvedu příklad z Mototechny, který jsem teď v rychlosti našel.

Opel Corsa EV, SoH 91%, najeto 22 tis. km, rok výroby 8/2020.

Mně ztráta 2,25% baterie při nájezdu 5,5 tis. km / rok, přijde jako katastrofa, při pořizovací ceně nového vozu asi 900 tis. Kč

To auto tam dnes prodávají za 440 tis. Kč, věřím, že Vám dají dokonce další slevu, aby si to někdo odvezl pryč.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze